خبرگزاری کار ایران

صباغیان خطاب به غلامی:

سفارش کردن و نمره دادن در دانشگاه‌ها رویه شده است/ آقای وزیر، برای حفظ صندلی خود مجوز تاسیس دانشگاه می‌دهید

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۳۷

یک نماینده مجلس گفت: عمر دانشجویان ما در این دانشگاه تلف می‌شود و دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. باید برنامه داشته باشید باید تیغ جراحی بردارید و از هیچ کس نترسید تا بتوانید این مشکلات را حل کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صباغیان در جریان سوال از وزیر علوم تصریح کرد: مراکز علمی بعضا بلااستفاده هستند و این وضعیت چه چیزی را به ما تحمیل می‌کند؟  ما امروز می‌بینیم که در دو سال تعداد ۵ هزار دانشجو به خارج و نخبه‌های ما به بیرون می‌روند. امریکا اولین جذب‌کننده دانشجو است و امارات سومین کشور در منطقه برای جذب دانشجو است. این محصولی داشته که کشور ما را دارد دچار اشکال می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی مراکز آموزشی استاندارد نباشند رقابت بین دانشگاه‌ها انجام می‌شود. دانشگاه‌ها بدون ورودی پذیرش فوق لیسانس می‌گیرند و این نشان می‌دهد فاغ التحصیل چه کسانی خواهند بود و این چه آینده‌ای را برای کشور ایجاد می‌کند. در دانشگاه‌ها افراد سر کلاس هم حضور پیدا نمی‌کنند و فقط امتحان می‌دهند. هدف این شده که فقط دانشجو به هر نحو جذب و پول کسب شود.

نماینده مهریز تاکید کرد: این تفکر باعث می‌شود بسیاری از مشکلات کشور ما برآمده از همین تفکر باشد که سرنوشت علم و انضباط این چیزی است که ما امروز داریم می‌بینیم. برآیند کار امروز این است که می‌بینیم. آقای وزیر برآیند و ارزیابی در دانشگاه‌های شما دیگر ارزشی ندارد و سفارش کردن و نمره دادن رویه شده و در مجموع عدم صداقت علمی داریم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: این مسائل به این مشکلات دانشگاه‌های شما بر می‌گردد. فاجعه کشور ما در نبود این ارزیابی است. اساتید شما دقت نمی‌کنند و مسئولان دانشگاه‌ها از استاد و وزیر از مسئولان دانشگاه چیزهایی می‌خواهند. امروز بحث تحصیل و دانش نیست و مسائل اقتصاد و کالاهای بی کیفیت ریشه در این دانشگاه‌ها دارد.

صباغیان گفت: آقای وزیر ۲۵۰۰ دانشگاه چه خبر است؟ چرا کشورهای دیگر این تعداد دانشگاه ندارند چون شما برای حفظ صندلی خود مجوز می‌دهید. استاد دانشگاه هم همین است و این درد ماست. عمر دانشجویان ما در این دانشگاه تلف می‌شود و دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. باید برنامه داشته باشید باید تیغ جراحی بردارید و از هیچ کس نترسید تا بتوانید این مشکلات را حل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز