خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون عمران شورا مطرح شد؛

حذف سرعت گیرها و اصلاح هندسی، راهکارهای رفع ترافیک شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۸۹

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، راهکار رفع ترافیک برخی از نقاط را اصلاح هندسی دانست .

به گزارش ایلنا از رشت، رضا رسولی با تقدیر از رویکرد علمی‌پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه ترافیک اظهارداشت: بسیاری از معضلات ترافیکی در سطح شهر رشت با روش‌های علمی نوین قابل رفع است. خوشبختانه امروز پلیس راهور در همین راستا با رویکردی علمی برای حل این معضلات وارد شده است.

رضا رسولی راهکار رفع ترافیک برخی از نقاط را اصلاح هندسی دانست و افزود: به دلیل سیاست‌های نادرست شهرسازی، با تراکم جمعیتی در شهر رشت مواجه هستیم که این به خودی خود حل مشکل ترافیک را سخت‌تر خواهد نمود. همچنین عرض کم معابر از تاثیرات تراکم بالا جمعیت و ارزش بالای زمین است که از این لحاظ شرایط منحصر به فردی در کشور داریم.
 
وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور خواستار بودجه نویسی بر اساس اصول علمی برای پیش برد اهداف شد و افزود: کمیسیون عمران مباحث عمرانی اصلاح هندسی و لزوم اختصاص بودجه برای رفع مشکل ترافیک را از برنامه‌های پیش‌رو بیان داشت.
 
رضا رسولی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت حمل‌ و نقل عمومی را چاره‌ای برای کاهش معضل ترافیک دانست و ادامه داد: اعتماد نداشتن مردم و استفاده نکردن از ابزارهای اطلاع‌رسانی و سنگ‌اندازی سازماندهی ‌شده خارج از خانواده شهرداری از عوامل ناموفق بودن در حمل‌ و نقل عمومی است.
 
رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به لزوم همدلی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان از امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و سپاه خبر داد و افزود: با نگاه به آینده و توجه به نیاز مردم به دریافت خدمات بهتر از دستگاه‌های مختلف، برخی از امور را می‌توان به ‌صورت داوطلبانه و با همکاری هم به نتیجه برسانیم.
 
بهراد ذاکری عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به لزوم برگزاری بیشتر جلسات کمیسیون ترافیک افزود: برخی از امور ترافیکی در سطح شهر متأسفانه بر اساس یک طرح علمی جامع نیست. به‌ عنوان ‌مثال شاید حذف میدان غزنوی و یا میدان توحید و استفاده از چراغ‌های هوشمند به روان‌تر شدن عبور و مرور خودروها کمک بیشتری می‌نماید.
در همین راستا و در شرایط بد اقتصادی باید با بررسی‌ها و مطالعه بیشتر برای رفع معضل ترافیک راهکارهایی را ارائه نماییم.
 
وی با اشاره به لزوم توجه به ماهیت میدان‌ها اظهار نمود: نوع اجرای میدان‌ها تاریخی با میدان‌ها معمول در سطح شهر باید متفاوت باشد. اعضای شورای شهر و شهرداری باید در برابر فشارهای وارده به جهت تغییرات و اصلاح هندسی در نقاط مختلف شهر مقاومت نمایند.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با انتقاد از سرعت‌گیرها در سطح خیابان‌های اصلی و فرعی شهر رشت افزود: استفاده از سرعت‌گیرها روشی منسوخ ‌شده در دنیا هست ولی متأسفانه همچنان این سرعت‌گیرها در سطح شهر موجب کندی حرکت خودرو و ایجاد ترافیک می‌شود. اصرار به استفاده از روش منسوخ ‌شده سرعت‌گیر در حالی است که وجود حجم زیاد خودرو در سطح شهر به ‌خودی ‌خود مانع از سرعت بیش ‌از حد خودرو است و وجود سرعت‌گیر فقط ترافیک را بیشتر می‌کند.
 
احمد رمضانپور دیگر عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به ماهیت وجودی میدان‌ها افزود: هدف از اجرای اصلاح هندسی میدان‌ها کاهش تخلفات و تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک است.
 
وی با اشاره به اعتراض افراد متخصص به علمی نبودن سرعت گیرها و میدان‌ها سطح شهر خواستار اصلاح هندسی در نقاط ترافیکی سطح شهر رشت شد و بیان داشت: در هیچ جای دنیا برای روان سازی ترافیک بخشی از میدان را از دسترس خودرو برای عبور و مرور خارج نمی‌کنند. در همین راستا باید با استفاده از تجربیات اساتید و افراد علمی طراحی جامع‌تری را برای اصلاح میدان‌ها و یا حتی حذف میدان‌ها یا دور برگردان‌ها داشته باشیم.
 
معاون حمل و نقل شهرداری رشت با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای حمل و نقل پاک بیان داشت: برای سال آینده ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از مسکن مهر تا گلسار برنامه ریزی شد که به مناقصه گذاشته می‌شود. این مسیر با انشعابات ۳۰ کیلومتر است.
 
جمشید پور با تاکید بر راهکار رئیس کمیسیون عمران و توسه شهری روشهای علمی را راهکار رفع ترافیک در بسیاری از مناطق دانست و افزود: اصلاحات هندسی به نسبت تقاطع‌های همسطح هزینه کمتری دارد و می‌تواند کمکی در روان نمودن ترافیک باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز