خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور:

دولت از باشگاه داری کنار بکشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۷۲

پوری حسینی گفت: تا زمانی که استقلال و پرسپولیس در دست دولت باشند، اشکالات آنها حل نخواهد شد. زمانی مشکلات حل می شود که دولت کنار کشیده و به عنوان ناظر و سیاست گزار عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو  با موضوع خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و در ارتباط تلفنی با پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی کشور به روی آنتن رفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور در این برنامه اظهار داشت: وظیفه دولت ها در عرصه اقتصاد و صنعت، مسائل اجتماعی و حتی امنیتی انجام اقداماتی است که بخش خصوصی توانایی آن کار را ندارد. اما ماندن دولت در این عرصه ها در شرایط توانمند شدن بخش خصوصی، کاری اشتباه است. 

وی افزود: شاید در 50 سال گذشته، دولت به هر دلیلی ناچار به سرمایه گذاری در این دو باشگاه بوده اما در حال حاضر وضعیت استحاله پیدا کرده و فوتبال و ورزش در دنیا متفاوت شده اند. در زمانی که بخش خصوصی قدرت گرفته حضور دولت در حوزه مورد نظر، امری مضحک به نظر می رسد.

پوری حسینی با اشاره به اینکه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس الزامات و پیش فرض هایی دارد یادآور شد: باید همزمان اقداماتی صورت بگیرد تا این کار نتیجه بخش باشد. هیچ بخش خصوصی بدون توجیه فنی و اقتصادی پا به عرصه ای نمی گذارد و ورزش هم جدای از این مسئله نیست.

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور همچنین گفت: نمی توان نحوه اداره تیم کشورهای دیگر را کپی برداری و مانند آنها برنامه ریزی کرد. در وهله اول باید برنامه ریزی ها را ایرانیزه و بومی سازی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه مطلب تأکید کرد: تا زمانی که استقلال و پرسپولیس در دست دولت باشند اشکالات آنها حل نخواهد شد و به نوعی بر مشکلات سرپوش گذاشته می شود. زمانی مشکلات حل می شود که دولت کنار کشیده و به عنوان ناظر و سیاست گزار عمل کند. در این صورت فاصله فوتبال ایران با دنیا کمتر می شود.

پوری حسینی ادامه داد: تیم ملی والیبال ما در رنکینگ جهانی بالاتر از فوتبال قرار گرفته اما سوال اینجاست که آیا باشگاه های استقلال و پرسپولیس، تیم والیبال و فوتسال هم دارند؟

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور بیان داشت: تا زمانی که دولت در عرصه صنعتی، ورزشی و فرهنگی حضور داشته باشد به دلیل عدم اداره رقابتی آن عرصه، مشکلات هم در آن تا ابد باقی خواهند ماند. در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور ما به دلیل دخالت دولت بعد از چهل سال نه تنها پیشرفتی نکرده بلکه ده ها کیلومتر به عقب هم رانده شده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: ما در سال 1393 چهار بار مزایده برگزار کردیم در مزایده اول و دوم به دلیل نبود فضا هیچ کسی شرکت نکرد. اینگونه نیست که بخش خصوصی در هر شرایطی در این مزایده ها شرکت کند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز