خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

دیدار استاندار گیلان با مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب کشور

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۶۸

به منظور تعریف و تدوین ساز و کار مناسب و موثر برای حمایت وزارت نیرو از اجرای شیوه نامه‌های ابلاغی جدید جهت ساماندهی آب بندان ها و رودخانه های استان گیلان استاندار گیلان با مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، در راستای تعریف و تدوین ساز و کار مناسب و موثر برای حمایت وزارت نیرو از این دو طرح کلان، صبح امروز جلسه استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب کشور برگزار و مقرر شد نتیجه جلسه جهت ابلاغ نهایی وزیر به همه عوامل ذیربط در وزارت نیرو منعکس شود.

گفتنی است پس از تدوین و تایید شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تالاب ها و شیوه‌ نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های استان گیلان و ابلاغ آنها به دستگاه های اجرایی و فرمانداران سراسر استان؛ طی جلسه ای که هفته گذشته با حضور دکتر مصطفی سالاری و دکتر اردکانیان برگزار شد؛ وزیر نیرو ضمن اعلام حمایت همه جانبه و با تاکید ویژه برای اجرای کامل و سریع شیوه نامه ها، موضوع را به مهندس حاج رسولیها مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب کشور به عنوان سازمان بالادستی شرکت های آب منطقه ای استان ها ارجاع داد.

با اجرای شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تالاب های گیلان 400 میلیون مترمکعب آب تنظیمی در1800 قطعه شامل 870 پهنه آب بندان به وسعت 9000 هکتار، به حجم کل مخازن آبی استان اضافه می‌شود و همچنین اجرای این طرح می‌تواند ذخیره آبی آب بندان‌های استان را به میزان 3.3 برابر سد شهربیجار، 5.1 برابر سدشفارود، 2.9 برابر سدپلرود و 6 برابر سد لاسک افزایش دهد.

طرح ساماندهی سیلاب رودخانه‌های گیلان نیز با هدف مدیریت برداشت رسوبات و آورد‌های سیلاب و اصلاح و بهسازی مسیل‌ها توسط تله‌های رسوب گیر، گابیون‌بندی و سایر عملیات بهسازی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز