خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال مازندران اعلام کرد:

کاهش 8 درصدی طلاق در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۵۷

مدیر کل ثبت احوال مازندران از کاهش 8 درصدی طلاق سال 97 نسبت به مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی رجبی صبح امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سوم دی ماه سالروز ثبت احوال شمار جمعیت استان مازندران را سه میلیون و 338 هزار و 567 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 54 درصد جمعیت استان شهری و 46 درصد روستایی هستند.

وی با بیان اینکه از این میزان جمعیت استان 54 دهم را آقایان و 49.6 دهم را بانوان تشکیل می دهند افزود: سن جمعیت استان به لحاظ میانگین کشوری رو پیری است، بیش از 50 درصد جمعیت استان بالای 30 سال هستند.

مدیر کل ثبت احوال مازندران شمار دانش آموزان مازندرانی از پیش دبستانی تا دیپلم را 550 هزار دانش آموز معادل یک پنجم عنوان کرد و افزود: سالانه 45 تا 47هزار ولات در ثبت احوال استان ثبت می شود.

وی میانگین طلاق کشور را 2.1 و میانگین طلاق مازندران را 2.2 درصد اعلام کرد و گفت: البته میزان طلاق در استان نسبت به 9 ماهه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

رجبی با اشاره به اینکه میانگین ازدواج نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است در توضیح این خبر گفت: به دلیل افزایش سن افراد و اینکه بیشتر جمعیت استان متاهل هستد از اینرو با کاهش ازدواج روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه ثبت ولادت نسبت 9 ماهه سال گذشته رو به کاهش بوده است افزود: نرخ فوتی استان نیز نسبت به مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است که این نرخ استاندارد است.

رجبی با اعلام اینکه در سالجاری 15 ایستگاه سیار هم برای ثبت نام کارت هوشمند تهیه و تدوین شده است ،گفت: برای جانبازان یا کسانی که قادر به حرکت نیستند نیز این ایستگاه ها برای ثبت نام در منزل فرد حضور می یابد .

وی میانگین سن مردان در ازدواج را 29 تا 32  و زنان را  24 تا 29 سال خواند و تصریح کرد: بیشترین فراوانی طلاق مربوط به پنج سال اول ازدواج است.

وی بیشترین فراوانی نام در بین نوزادان در سال 97 را به ترتیب در دختران، نازنین زهرا، حلما و فاطمه زهرا، در پسران، امیرعلی، ابوالفضل وامیر حسین خواند.

مدیر کل ثبت احوال مازندران افزود: کارت هوشمند ملی بحث داغ ثبت احوال است و واجدین شرایط نهایی کارت هوشمند در استان دو میلیون و 680 هزار نفر هستند که از این تعداد دو میلیون و 200 هزار نفر معادل 80 درصد از کارت هوشمند برخوردار شدند.

وی با اعلام اینکه استان مازندران در تعویض  270 هزار شناسنامه مکانیزه سال گذشته رتبه اول را کسب کرده است ،ادامه داد: همچنین این نهاد دولتی دو سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شده است.

رجبی تصریح کرد: همچنین ثبت احوال مازندران سال گذشته 650 کارت ملی و 270 هزار شناسنامه صدور کرده است.

وی در ادامه به فعالیت 292 کارمند در 29 اداره ثبت احوال در استان خبر داد و دیدار با ائمه جمعه و مردم را در مصلاهای نماز جمعه استان از فعالیت های این اداره کل برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز