خبرگزاری کار ایران

۵۰ سال نقاشی‌های دیده نشده منوچهر نیازی در گالری بوم

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۱۹

گالری بوم میزبان ۵۰سال زندگی نقاشانه منوچهر نیازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عصر جمعه چهاردهم دی ماه مجموعه‌ای دیده نشده از مهم‌ترین نقاشی‌های منوچهر نیازی هنرمند هشتاد و یک ساله برای نخستین بار در گالری بوم به تماشا درمی‌آید.

نیازی در این باره می‌گوید: این یک نمایشگاه متفاوت از من خواهد بود که ۵۰ نمونه شاخص از آثار ۵۰ سال اخیرم را یک جا به نمایش می‌گذارم.

این نقاش یادآوری می‌کند، نقاشی‌هایش را با الهام از موسیقی کلاسیک بتهوون و چایکوفسکی خلق می‌کند و منظره‌های نرم را با شنیدن شوبرت می‌آفریند. او می‌گوید: هیچگاه از هیچ کس تقلید نکردم و همیشه راه خود را رفته‌ام.

او تنوع بسیار مجموعه‌هایی که خلق نموده را از پیکاسو آموخته که همواره در پی کار نو و تازه بوده است.

عالَم هنرِ منوچهر نیازی به نقاشی محدود نیست. او در موسیقی نیز دست دارد و تأثیر آن به وضوح در نقاشی‌هایش دیده می‌شود. همین گرایش کیفیت رمانتیک آثار وی را تشدید می‌کند. پناه روح عاشق هنرمند، بازگشت به طبیعت و غوطه خوردن در بستر بکر زمین است.نگاه به نقاشی‌های منوچهر نیازی، همیشه آغازگر سفری در عمق ناشناخته‌هاست. مجموعه شناخته شده او، درختان ستبر با ریشه‌هایی که گویی تا عمیق‌ترین لایه‌های زمین ریشه دوانده‌اند، روح را به دنیایی اساطیری پرواز می‌دهد. مفهوم رمزآلود درخت، عمری است که ذهن نیازی را به خود مشغول داشته و در جانش ریشه دوانده است. ایستادن در مقابل بوم‌های عظیم او که با انبوهی از تنه‌های سپیدار پر شده، یادآور نخستین مأمن بشر است؛ در زبان اساطیری، درخت، تصویری مثالی از آیینه تمام‌نمای انسان و ژرف‌ترین خواست‌های اوست.گویی میان درخت و انسان، تشابهی ازلی هست: هر دو بر زمین جای و سر در آسمان دارند.

نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر نیازی عصر جمعه چهاردهم دی ماه آغاز به کار می‌کند و حدود دو ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) به نمایش عموم خواهد بود.

تمامى آثار به نمایش درآمده در گالرى بوم در زمره گنجینه این گالرى ست و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد.

گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز