خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شهرداری نیشابور در اعتراض به بازگشت پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۴۱۵

جمعی از کارگران خدماتی شهرداری نیشابور طی سه روز گذشته (چهارم، پنجم و ششم دی ماه) در اعتراض به تبدیل وضعیت قراردادهای خود به پیمانی تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران خدماتی شهرداری نیشابور با برگزاری یک تجمع اعتراضی گفتند: از ابتدای ماه جاری، شهرداری نیشابور وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش خدماتی این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داده و در نتیجه امنیت شغلی همکاران ما در معرض تهدید قرار گرفته است.

این کارگران با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر نیشابور توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه با حضور دوباره پیمانکاران نداشته‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که کارگران ناچار شدند طی روزهای چهارم، پنجم و ششم دی ماه اجتماع صنفی خود را  مقابل ساختمان شهرداری برگزار کنند. 

آنها با بیان این مطلب که با ادامه این روند به تجمعات اعتراضی خود در روزهای آینده ادامه می‌دهیم، عنوان کردند: مخالف تصمیم شهرداری برای تغییر رابطه استخدامی خود هستنیم. برخلاف ادعای مدیران شهری ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران نمی‌شود و با باز شدن پای پیمانکاران در مجموعه شهرداری، وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آنها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.

آنها اظهار داشتند: پیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آنها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

آنها در خاتمه گفتند: به دنبال اعتراضات کارگران، کارگران بخش تنظیف و حمل زباله در روز گذشته از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر آنیشابورخودداری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز