خبرگزاری کار ایران

پایان سمینار پرماجرای هیات‌های کشتی با یک تصمیم عجیب

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۰۶

سمینار هیات‌های کشتی که گفته می‌شد قرار است با موضوع بررسی درخواست سرمربیان تیم‌های ملی کشتی برای تغییر فرآیند انتخابی تیم ملی برگزار شود با حواشی زیادی روبه‌رو شد و اخبار جنجالی زیادی از این مجمع به بیرون درز کرد.

به گزارش ایلنا، اخباری که در نهایت به دو نکته ختم شد. اول اینکه قانون فرآیند انتخابی که رسول خادم آن‌ را مصوب کرده بود و مدعی بود که هیات‌ها خواهان آن هستند، تغییر کرد و دوم هم درخواست برخی از روسای هیات‌های کشتی برای دیدار با وزیر ورزش و جوانان. درخواستی مشکوک و عجیب که البته ‌می‌توانست در همین مجمع هم انجام شود.

سمینار روسای هیات‌های کشتی که هر چند ماه یک بار با حضور رییس فدراسیون کشتی در گذشته و حالا با حضور سرپرست فدراسیون کشتی انجام می‌شود، این‌بار قرار بود به بهانه تغییر فرآیند انتخابی تیم‌های ملی کشتی برگزار شود اما از صبح دیروز در رسانه‌ها اخباری منتشر شد که نشان از برخی تحرکات برای فشار به وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات داشت. تحرکاتی که در نهایت هم به درخواست دیداری با وزیر ورزش و جوانان ختم شد.

روسای هیات‌های کشتی در ابتدای نشست خود به همان سادگی به برگزاری فرآیند پیچیده انتخابی تیم‌های ملی رای داده بودند، به همان سادگی هم به تغییر نوع برگزاری این فرآیند رای دادند. یعنی یک روزی رسول خادم در همایش هیات‌ها پیشنهاد انجام آن ‌را داد و همه به آن رای دادند و حالا که رسول خادم نیست حمید بنی‌تمیم به درخواست مربیان تیم ملی طرح تغییر آن را به مجمع برد و باز هم همه به آن رای دادند. بی آ‌نکه از تصمیم قبلی خود دفاع کنند یا اینکه بخواهند به دنبال اشکالات و چرایی اجرای آن در شش سال گذشته باشند. درست مثل شش سال گذشته که این قانون را تصویب کردند هرگز به دنبال تحلیل و کارشناسی نقاط ضعف و قوت این طرح نرفتند! ظاهرا آنها مامور به رای دادن هستند و خیلی برای‌شان تفاوتی نمی‌کند که چه اتفاقی برای آینده کشتی رخ می‌دهد.

به این ترتیب کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی با برگزاری انتخابی مرحله اول نفرات برتر را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنند و بعد از آن در طول برگزاری اردوها با بررسی نتایج عملکرد این کشتی‌گیران در مسابقات متعدد از جمله جام تختی و همچنین شرایط حضور آنها در اردوهای تیم ملی ترکیب اصلی را برای حضور در مسابقات جهانی شناسایی می‌کنند. تصمیمی منطقی که از فرسایش کشتی‌گیران و سرمایه‌های اصلی کشتی جلوگیری می‌کند و به جای اینکه کشتی‌گیران استرس حضور در مسابقات انتخابی و رسیدن به ترکیب تیم ملی را داشته باشند، با آرامش می‌توانند در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین‌المللی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنند.

 مذاکره گزینشی‌ با وزیر

موضوع دوم مهم در همایش هیات‌های کشتی بحث دیدار برخی اعضای مجمع به نمایندگی از سایر اعضای مجمع با وزیر ورزش و جوانان بود. روز گذشته شنیده می‌شد برخی از اعضای مجمع به دنبال ارائه پیشنهادی برای تحت فشار گذاشتن وزارت ورزش و جوانان بودند آن‌هم با این روش که به وزارت ورزش بگویند یا انتخابات را تا پایان سال برگزار کنند یا اینکه آنها استعفای دسته‌جمعی می‌دهند! البته این موضوع مطرح نشد و این تصمیم هم از سوی هیچ‌کس تایید نشد اما وقتی همایش به پایان رسید و خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از روسای هیات‌های کشتی درخواست دیدار با وزیر ورزش و جوانان را ارائه کردند، به نوعی این شایعه هم تایید شد البته با زوایایی تازه. اگر قرار بر مذاکره یا دیدار با وزیر ورزش و جوانان بود، می‌توانستند برای همین همایش وزیر ورزش و جوانان را دعوت کنند تا در جمع روسای هیات‌ها حضور داشته باشد و در حضور همه‌ روسای هیات‌های کشتی درباره مسائل مختلف و از جمله زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی مذاکره کنند. اینکه برخی از اعضای مجمع به نمایندگی از سایرین به دیدار وزیر ورزش و جوانان بروند به نظر اتفاق سوال‌ برانگیزی می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز