خبرگزاری کار ایران

منوچهر حبیبی:

معتادان بهبود یافته نباید به حال خود رها شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۵۰

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری و مقابله با اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد اظهارداشت: اگر فرد بیکار دارای اعتیاد در جامعه وجود دارد، بخش قابل توجهی از علت آن ما هستیم که نتوانستیم برای فرد شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از معتادان افراد کم‌هوشی نیستند و از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، تصریح کرد: استعدادهای برخی معتادان بهبود یافته نباید هدر برود. ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و جامع از آنها در مسیر شکوفایی کسب و کار و اشتغال استفاده کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین همچنین به نقش تفریحات سالم در دور ماندن جوانان از ناهنجاری‌هایی همچون اعتیاد گفت: اگر زمینه تفریح سالم در جامعه فراهم نباشد، اشخاص به سمت تفریح ناسالم می‌روند.

این مسئول افزود: یکی از موضوعاتی که به توانمندی معتادان بهبود یافته کمک می‌کند، پرداخت تسهیلات برای کسب و کار و اشتغالزایی است که البته لازم است فرد متقاضی طرح توجیهی مناسبی ارائه کند.

حبیبی تاکید کرد: معتادان بهبود یافته نباید به حال خود رها شوند بلکه همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در راستای توانمندسازی این افراد و بهبودی پایدار آنها اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در ادامه به شیوه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌تر مواد مخدر سنتی بود اما اکنون مواد مخدر مدرن شده و اینجا وظیفه ماست که با شناسایی ابزارآلات جدید اعتیاد، مبارزه مدرن و علمی را در برابر آن انجام دهیم.

وی از اهمیت نقش مردم در مقابله با اعتیاد پرداخت و گفت: باید از ظرفیت سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) در راستای مبارزه هرچه بیشتر علیه مواد مخدر بهره بگیریم و در این راستا باید نقش دستگاه‌ها کارگردانی و پشت صحنه باشد.

حبیبی با بیان اینکه مردم به سمن‌ها اعتماد بیشتری دارند، اظهار داشت: ورود دستگاه‌های دولتی به حوزه مبارزه با مواد مخدر باید در حمایت از سمن‌ها متمرکز شود و نباید از ظرفیت بالای تشکلات اجتماعی غافل شویم.

وی با اشاره به نقش سازنده دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تا جای ممکن باید اقدامات فرهنگی ما در دل فضاهای آموزشی بخصوص بین دانشجویان و محصلان انجام شود و شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم که کنترل و نظارت اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز