خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

بخش خصوصی به صورت فعال در حوزه پژوهش ورود کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۹۰

استاندار خوزستان گفت: بخش خصوصی با وجود اینکه به تدریج در حال گسترش است، اما از حوزه پژوهش تا حد قابل ملاحظه ای کنار کشیده و باید به صورت فعال در این حوزه ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری در سرسرای شهید هاشمی استانداری‌خوزستان، اظهارکرد: در کشورهای توسعه یافته دنیا که سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی قابل توجه است، قسمت قابل ملاحظه ای از این سهم را بخش خصوصی پرداخت می کند.

وی افزود: همچنین بخش خصوصی در افزایش تولید ناخالص ملی، نوآوری و کارهای بزرگ نقش دارد و همه چیز بر دوش دولت نیست، اما در کشور ایران بیشتر برعهده دولت است که باید اصلاح شود.

شریعتی ادامه داد: در خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته و کارگروه پژوهش و فناوری فعال تر شده و با تولید برخی محصولات جدید، تا حدی وابستگی به خارج را رفع کرده است.

وی بیان کرد: باید در مسیر دانشگاه های نسل سوم یا کارآفرین حرکت کنیم که نتیجه تحقیقات آنها تولید محصول در راستای ایجاد اشتغال باشد و نقشی در تولید ناخالص ملی کشور ایفا کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی نیم درصد است، گفت: اگر قرار است کشور در مدار اقتصاد مقاومتی حرکت کرده، صادرات محور باشد و به سمت تولید و جداشدن از اقتصاد نفتی حرکت کند باید پژوهش ارج نهاده شود.

شریعتی افزود: نباید دانش را در دیوار دانشگاه محصور کنیم، بلکه باید برای رفع نیازمندی های استان مورد استفاده قرار گیرد تا شرایط بهتری برای محیط زندگی فراهم شود.

وی عنوان کرد: باید پژوهش و فناوری را سرلوحه قرار دهیم و بدون تحقیق تصمیمات با فواید آنی و عوارض دراز مدت اتخاذ نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز