خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

همیشه محور در افغانستان برای ما دولت افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۵۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باید با تروریست‌های پایدار که نقشی جز نفرت‌افکنی در جهان اسلام ندارند، جنگید و با کسانی که به دنبال این هستند که سلاح‌های خود را کنار بگذارند و در کنار مردم افغانستان قرار بگیرند، مذاکره کرد و این روند جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی که به افغانستان سفر کرده است، در جریان این سفر در گفت‌وگویی در مورد تلاش‌های ایران جهت تحقق صلح در افغانستان، با بیان اینکه «گروه‌های تروریستی شکل گرفته در افغانستان مبتنی بر اراده و نیت فراتر از مرزها هستند و به عنوان یک راهبرد شکل گرفته‌اند»، گفت: شما اگر به صحبت‌های ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دقت کنید، می‌بینید که او روسای دولت‌های قبلی آمریکا کد می‌آورد که ما تشکیل‌دهنده طالبان و داعش هستیم و این حرفی است که مرحوم خانم بوتو یکی از رهبران منطقه آن را به شکلی دیگر مطرح کرد و نقش برخی از کشورها در شکل‌گیری طالبان را بیان می‌کند.

وی افزود: همیشه محور در افغانستان برای ما دولت افغانستان است و امروز نیز تلاش ما ایجاد ثبات، امنیت و رفاه در داخل افغانستان توسط دولت افغانستان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه البته بعضاً مشکلات و اختلافاتی نیز که تاریخی نیز هستند، در این کشور وجود دارد، اظهار داشت: امروز شرایطی شکل گرفته است که باید با تروریست‌های پایدار که نقشی جز نفرت‌آفرینی در جهان اسلام را ندارند، باید جنگید و با کسانی که به دنبال این هستند که سلاح خود را کنار بگذارند و در کنار مردم افغانستان قرار بگیرند، باید مذاکره کرد و این روند ماست که در آینده نزدیک علنی‌تر خواهیم کرد و این روند در راستای کمک به دولت افغانستان جهت تحقق صلح در این کشور است.

شمخانی با بیان اینکه طبیعی است کسانی که شکل‌دهنده جریان‌های تروریستی در این منطقه هستند، مخالف این روند هستند، تصریح کرد: چنانکه اکنون می‌بینیم داعشی که شکست خورده است با برنامه و حتی پشتیبانی آشکار به سمت افغانستان هدایت می‌شود. طبیعی است کشورهایی که این گروه‌های تروریستی را به وجود آورده‌اند ناراحت می‌شوند که مردم افغانستان در صلح و امنیت قرار بگیرند چراکه بهانه حضور آن‌ها در منطقه وجود همین گروه‌هاست.

وی افزود: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در جریان مبارزه با تروریست توانست در منطقه نقش‌آفرین باشد و حتی در این مسیر شهید و سردار شهید داد، در مسیر صلح نیز بتواند نقش خود را در جهت منافع مردم منطقه و دولت و ملت افغانستان انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز