خبرگزاری کار ایران

سهم ۳۵ میلیارد تومانی هنرهای تجسمی از بودجه ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۳۴

سهم هنرهای تجسمی از لایحه بودجه سال ۹۸ با افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی به ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که رییس جمهور ۴ دی ماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را به مجلس ارائه داد، سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴۱۵۶۱۶۰ میلیون ریال برآورد شد که از این میان سهم «برنامه حمایت و گسترش هنرهای تجسمی» در لایحه بودجه ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

در واقع می‌توان گفت با توجه به آنکه رقم پیشنهادی لایحه بودجه سال ۹۷ برای هنرهای تجسمی ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود، بودجه ۹۸ با افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی در این حوزه روبه رو خواهد بود.

با نگاهی به زیر مجموعه‌های این ردیف بودجه می‌توان شاهد آن بود که برای هر یک از بخش‌های صدور مجوز برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هنرهای تجسم، صدور مجوز تاسیس نگارخانه‌ها و صدور مجوز نصب مجسمه و یادمان و علائم و نشانه‌ها و صدور مجوز ورود و خروج آثار هنرهای تجسمی ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به طور کلی ۸۰۰ میلیون تومان به بخش صدور مجوزها اختصاص دارد.

برای بخش کمک به برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور و شرکت در جشنواره‌ها، مجامع، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی نیز ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و کمک به تقویت آرشیوهای هنر بومی؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. لایحه بودجه برای بخش کمک و حمایت از برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجسمی داخل کشور؛ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته است.

موزه هنرهای معاصر نیز از لایحه بودجه ۹۸ بیش از ۴ میلیارد تومان سهم دارد چنانکه برای اجرای فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر؛ سه میلیارد تومان و مرمت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر؛ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای حمایت از آموزش، ترویج و حفظ ارزش‌ها و آثار بومی و قومی ایران اسلامی اختصاص یافته و حمایت از موسسات، انجمن‌ها، مراکز و تشکل‌های صنفی هنرهای تجسمی، دو میلیارد تومان بودجه دریافت خواهد کرد. بودجه بخش سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های تجسمی نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز