خبرگزاری کار ایران

امیر خانزادی خبر داد:

همکاری نیروی دریایی ایران و روسیه توسعه می‌یابد/ برگزاری رزمایش مشترک در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۲۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش در قالب دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و هیات همراه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران، محور این دیدار را توسعه همکاری‌های نیروهای دریایی دو کشور دانست که در سال‌های گذشته روند خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال شتاب دادن و توسعه همکاری‌ها در دو حوزه ژئوپلیتیکی دریای خزر و ناوگان جنوب هستیم، اظهار داشت: محور مذاکرات با مقامات نظامی روس، بر اساس تعاملات در دریا در حوزه‌های عملیاتی، فنی، آموزشی، تبادل ناوگروه‌ها و برگزاری رزمایش‌های تاکتیکی و رزمایش مقابله با دزدی دریایی در دریای جنوب بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه همانطور که در گذشته همکاری‌هایی با کشور روسیه داشتیم در آینده این همکاری توسعه می‌یابد، تصریح کرد: امیدواریم این روابط در راستای امنیت جمعی توسعه بیشتری به ویژه مناطق مورد علاقه در دریای جنوب داشته باشد.

خانزادی افزود: خزر دریای صلح و دوستی است و ما متعهد هستیم این شرایط را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای دریایی کشورهای همسایه دریای خزر به عنوان نمایندگان دولت‌ها برای توسعه همکاری‌ها تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولت‌های کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه «توسعه همکاری‌ها» توافق کرده‌اند و ما نیز بر اساس آن توافق عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله اجلاس دریا با حضور فرماندهان کشورهای حاشیه خزر برگزار می‌شود و در رابطه چگونه همکاری‌های برای صلح و دوستی نیز در این اجلاس گفت‌وگو می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت زیردریایی، ابراز داشت: حوزه ساخت زیردریایی برای بسیاری از کشورها مهم است و جمهوری اسلامی ایران نیز در ساخت زیردریایی پیشگام محسوب می‌شود. در این زمینه با روسیه نیز گفت وگوهایی خواهیم داشت.

خانزادی اضافه کرد: ما به این فناوری در سطح بالایی دست پیدا کرده‌‌ایم و نخستین زیردریایی کلاس متوسط بومی ایران را در کمتر از یک ماه آینده به ناوگان دریای جنوب ملحق خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز