خبرگزاری کار ایران

امیر خانزادی در پیش خطبه‌های نماز جمعه:

نسل جدید ناوشکن موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی ملحق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۳۲

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن‌‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب طی روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: هنگامی که به پشت سر نگاه می‌کنیم، چهل سال شکوه و عظمت را شاهد هستیم که نیروی دریایی دوشادوش ملت و انقلاب اسلامی آن را خلق کرده است. چهار دهه حرکت پیش‌رونده و به سمت پیشرفت بوده است. 

وی با بیان اینکه دهه اول انقلاب همراه با تحریم‌ها، ترورها و فشارهای بسیار زیاد بود، اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که از همان ابتدا به ملت اعمال کردند و تلاش داشتند مردم را از همراهی با انقلاب بازدارند ولی وقتی این ابزار نتوانست مردم را متوقف کند، جنگ نیابتی را به سرگردکی صدام بعثی به مردم تحمیل کردند. جنگ با چراغ سبز امریکا، متحدان اروپایی و مرتجعان منطقه‌ای که به امروز به آنها گاو شیرده می‌گویند، صورت گرفت. 

این مقام عالی ارتش ادامه داد: در آن روزها، ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی هنوز به انسجام کنونی نرسیده بودند. در این شرایط، برای اولین بار در تاریخ ایران، سیلی بسیار محکمی به مهاجمان زده شد. حماسه هفتم آذر در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس، برگه زرین در تاریخ نیروی دریایی است. 

خانزادی با اشاره به مقاومت نیروی دریایی ارتش در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حالی که فکر می‌کردند یک روزه خوزستان و یک هفته‌ای ایران را تصرف می‌‌کنند، مقاومت تکاوران نیروی دریایی و عملیات مراوید، نیروی دریایی دشمن بعثی و سکوهای نفتی آنها را از بین برد، به گونه‌ای که آنها تا پایان دفاع مقدس یک عملیات نظامی دریایی نداشتند. در ادامه دفاع مقدس نیز حمایت اسکورت را داشته و ۱۰ هزار نفتکش و کشتی را اسکورت کردیم. 

وی با بیان اینکه دهه دوم انقلاب زیر بار تحریم گذاشت، خاطرنشان کرد: برای تامین قطعات به شدت به بیرون نیازمند بودیم ولی قطعات را خودمان ساختیم. فرزندان این مملکت و ظرفیت‌های داخلی را باور کردیم و با اتکا به ظرفیت‌های ملی عمردهی به انقلاب را افزایش دادیم. نیروی انسانی را خودمان تریبت کردیم و نسل انقلاب را به گونه‌‌‌ای تربیت کردیم که با ایمان، شجاعت و... در دریا حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه دهه سوم با خیز بلند نیروی دریایی همراه شد، ابراز داشت: جماران، دماوند، ناوهای موشک‌‌‌انداز و زیردریایی‌های کلاس غدیر را خودمان ساختیم و نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی کار مبارزه با دزدی دریایی در هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای دریایی را برای دستیابی به امنیت با جدیت در پیش گرفته شد. 

خانزادی ادامه داد: ۵۸ ناوگروه به خلیج عدن اعزام کردیم. آنقدر در این امر موفق بودیم که جامعه جهانی نتوانست تقدیرمان نکند. سازمان جهانی دریانوردی پیاپی تقدیرنامه‌های در این باره فرستاده است. 

وی درباره دهه چهارم انقلاب اسلامی و نیروی دریایی بیان کرد: در دهه چهارم پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و چرخه‌‌های قابلیت‌‌سازی در مکران را شکل دادیم که تداوم این توسعه اقتدار جمهوری اسلامی در دریاها را به همراه دارد و زمینه امنیت جمعی در منطقه را مهیا می‌‌کند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیردریایی غدیر ۹۵۵ و نسل جدید زیردریایی‌‌های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌‌کنیم، یادآور شد: ان‌شاءالله فردا شاهد خواهیم بود که نسل جدیدی از ناوشکن‌‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق خواهد شد و در پی آن ناوشکن‌‌های دنا و برای بار دیگر ناوشکن جماران را برای چند ماه دیگر احیاء و برای بار دیگر به نیروی دریای ملحق خواهیم کرد.

خانزادی با بیان اینکه  کجایند یاوه‌‌گویانی که ببینند زیر بار تحریم‌‌های مضحک‌‌‌شان نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است، عنوان کرد: بی‌‌آبرویی و خفت نصیب امریکایی‌‌ها طی این چهل سال شده است. امروز پرچم شکوه انقلاب اسلامی در عرشه ناوشکن‌‌های ایرانی به اهتزاز درآمده است.

وی افزود: امروز از پیروزی انقلاب ۴۰ سال گذشته است و نسل انقلاب آنهایی که در گهواره بودند امروز در سرپنجه ها هستند و انگشتان‌‌‌شان بر ماشه است. فرزندان جسور ایران اسلامی با اقتدار و سلامت در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران را نکند. شکوه و افتخار به میدون مردم هستند و با مشت محکم ایستاده تا پاسخی دردآور برای دشمنان ملت و نظام باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز