خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

تهدید امروز را تبدیل به فرصت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۴۱

وزیر دفاع گفت: از همه صنعت‌گران و تولیدگران داخلی خواهش می‌کنم که از ظرفیت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و به ویژه بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امیر حاتمی وزیر دفاع، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم بیان کرد: دانشگاه، پژوهشگاه و شرکت‌های دانش بنیان را مثل قله‌های رفیعی می‌دانیم که خداوند علم و دانش‌اش را در آنجا به امانت گذاشته و ما از آن استفاده می‌کنیم‌، هر روز هم باکیفیت‌تر است‌. چون ما از روز اول با بحث تحریم مواجه بودیم و حالا این را با گوشت و خون احساس می‌کنیم که باید به درون تکیه کرد.

وی ادامه داد: از همه صنعت گران و تولیدگران داخلی خواهش می‌کنم که از ظرفیت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و به ویژه بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان استفاده کنند به ویژه بخش خصوصی که یک ظرفیت بیکران دارد، امیدوارم قدر آن را بدانیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: یک بخش هایی در این مجموعه بسیار مهم و گمنام هستند و خیلی جاها ما کم سراغشان می‌رویم و آن هم آزمایشگاه‌‌های تحقیقاتی است. باید بیشتر قدر آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را بدانیم  اگر می‌خواهیم شرکت‌های دانش بنیان  توسعه پیدا کنند باید آزمایشگاه‌ها را تقویت کنیم. ما تلاشمان این است که در بخش دفاع قدر این مجموعه های ارزشمند را بدانیم و رابطه درست با آنها را برقرار کنیم‌. متاسفانه خیلی جاها رابطه درست نیست و به صورت پیمانکاری است و این غلط‌ترین نوع رابطه است بلکه باید از آنها حمایت کرد.

حاتمی اضافه کرد: ما نیاز به ارتقای کیفیت داریم و ارتقای کیفیت از پژوهش و فناوری و دانشگاه‌ها و به ویژه آزمایشگاه‌ها در می‌آید.

وی ادامه داد: دوستان خودروساز گفتند ما به شدت تحریم شده‌ایم و من گفتم مطمئن باشید که تمام نیازهای شما در کشور قابل تهیه است. باید نگاه به بیرون را قطع  و به داخل تمرکز کنیم به جوانان اعتماد کنیم. حتما می‌توانیم تهدید امروز را تبدیل به فرصت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز