خبرگزاری کار ایران

«فصل سکوت» به تالار وحدت رسید/جزئیات یک اجرای متفاوت

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۹۴

فرهاد هراتی (آهنگساز و رهبر ارکستر) روز یکشنبه 23 دی با همراهی گروه کُر «نامیرا» چارچوب متفاوتی از آلبوم «فصل سکوت» را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا، فرهاد هراتی (آهنگساز، نوازنده و رهبر ارکستر) پس از رونمایی و اجرای چندین برنامه از آلبوم «فصل سکوت» ساعت 21:30 روز یکشنبه 23 دی تازه‌ترین کنسرت این پروژه را همراه با گروه کُر «نامیرا» در قالبی متفاوت روی صحنه می‌برد. این کنسرت به تهیه‌کنندگی موسسه آوای هنر به مدیریت محمد جلیل‌پور در تالار وحدت تهران میزبان علاقه‌مندان موسیقی است. 

هراتی درباره جزییات کنسرت پیش رو توضیح داد: سال 96 کنسرت تئاتر «فصل سکوت» در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه رفت و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد. پس از این اجرا ما در اردیبهشت سال 97 بود که موفق به رونمایی از آلبوم «فصل سکوت» شدیم و پس از برگزاری مراسم رونمایی بود که اجراهای زنده‌ای از این پروژه را ابتدا در کافه گالری نیاوران سپس در فضای باز هتل استقلال و بعد از آن در شهر رشت برپا کردیم. حالا پس از بازخوردهای بسیار مثبتی که از مخاطبان دریافت شد، تصمیم گرفتیم تا این بار همراه با گروه کُر «نامیرا» اجرای زنده دیگری را با قالبی متفاوت در تالار وحدت روی صحنه ببریم که این بار تک‌نوازی پیانو با همراهی گروه کُر خواهد بود. به عبارتی؛ من برای کنسرت تهران اثر جدیدی را برای کُر نوشتم که برایم تجربه بسیار متفاوتی از آلبوم «فصل سکوت» است. 

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته قبل از برگزاری کنسرت تهران، اجرای زنده‌ای را روز 14 دی ماه در سالن سیتی سنتر اصفهان خواهیم داشت که این کنسرت نیز به تهیه‌کنندگی موسسه «نغمه سرای پارسیان» میزبان دوستداران موسیقی است. البته تفاوتی که این کنسرت با کنسرت تهران دارد، اجرای تکنوازی پیانو بدون همراهی گروه کُر است که با ویژگی‌های متفاوتی روی صحنه خواهد رفت. توضیح اینکه هم در اجراهای تهران و هم در اجرای اصفهان فرید حامدی به عنوان کارگردان هنری پروژه در کنارم حضور دارد و علاوه بر ساخت تیزر، طراحی پوستر و موارد تبلیغی طراحی صحنه اثر را نیز به عهده خواهد داشت. 

این نوازنده و رهبر ارکستر در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از حمایت‌های موسسه «آوای هنر» در تهیه‌کنندگی پروژه توضیح داد: بسیار خوشحالم که برای اولین بار یک موسسه موسیقایی فعال در حوزه موسیقی پاپ، این بار در کنار مجموعه‌ای قرار گرفته که خارج از این ژانر فعالیت می‌کند. این در حالی است که ما قطعا برای کنسرت پیش رو کار سختی داریم و باید به شکلی فضای کنسرت را هدایت کنیم که چنین موسساتی برای اجراهای بعدی گروه‌هایی خارج از موسیقی پاپ به استمرار حمایت‌های خود ادامه دهند. به هر حال من و گروه کُر «نامیرا» حال خوبی داریم که پس از مدت‌ها دوباره به تالار وحدت می‌آییم و می‌توانیم در خانه خودمان به اجرای برنامه بپردازیم. 

فرهاد هراتی اردیبهشت سال جاری با هدف تولید اثری متفاوت و تجربی در عرصه موسیقی بی‌کلام آلبوم «فصل سکوت» را منتشر کرد. این هنرمند که طی سال‌های گذشته چه در قالب انفرادی و چه به عنوان رهبر گروه کُر«نامیرا» فعالیت‌هایی با خوانندگان و نوازندگان کشورمان داشته با انتشار دل نوشته‌ای به دغدغه‌های خود برای تولید این آلبوم بی‌کلام اشاره کرد و گفت: سکوت آدمی، آمیخته‌ای از سرفصل‌های رنگین زندگی است. ورق‌هایی آغشته به ناکامی‌ها و کامیابی‌ها. کتابی قطور از شکست‌ها و پیروزی‌ها. عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریافت‌های ما از جهان هستی. ما همواره در سکوت بزرگ می‌شویم و سکوت ما روز به روز بزرگ‌تر. فصل سکوت روایتگر مسیر تبدیل سکوت به فریاد است و تصمیم برای دستیابی به نهراسیدن و حرف زدن و باور آنکه من هنوز زنده‌ام و امیدوار.

کنسرت «فصل سکوت» به نوازندگی پیانو فرهاد هراتی و همراهی گروه کُر «نامیرا» ساعت 21:30 روز یکشنبه 23 دی به همت موسسه «آوای هنر» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز