خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار؛

جلسه کارگروه اشتغال در گناباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۲۶

فرماندار گناباد گفت: 22 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در قالب 136 طرح به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، حامد قربانی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: 28 میلیارد و800 میلیون ریال منابع اعتباری تسهیلات مشاغل خانگی برای پرداخت در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته بود که برخی از آنها بطور کامل و بیشتر از تعهد خود عمل کردند اما برخی بانک‌ها در گناباد نتوانستند به تعهدات‌شان در این زمینه به خوبی عمل کنند و بخش اندکی از تسهیلات را پرداخت کردند.

وی گفت: 37.3 درصد جمعیت شهرستان گناباد در سنین مستعد اشتغال قرار دارند که این میزان از رقم مشابه 39.7 درصدی خراسان رضوی کمتر است. با این وجود میزان اشتغال در گناباد 92.4 درصد است که از رقم 88.8 درصد استان بالاتر و در وضعیت بهتری قرار دارد.

فرماندار گناباد افزود: میزان بیکاری در این شهرستان 7.6 درصد است که در سرشماری سال سال 1390 برابر با 5.6 درصد بود ولی این شاخص از میانگین 11.2 درصدی خراسان رضوی بهتر است. عمده سهم اشتغال گناباد متعلق به بخش‌های کشاورزی با 29.4 درصد، صنعت و معدن 21.5 درصد و خدمات 49.1 درصد است.

وی با اشاره به بیکاری 170 نفر از جمعیت ایثارگری گناباد نیز خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به اجرای دستورالعمل ابلاغی 25 درصدی اشتغال این قشر در فرآیند استخدامی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز