خبرگزاری کار ایران

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان

شرکت آب و فاضلاب علت بی کیفیتی آب اهواز را توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۲۴

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان علت کیفیت پایین آب در اهواز را شکستگی کانال سد تنظیمی "پای پل" عنوان کرد و گفت: در این باره شرکت آب و فاضلاب باید جوابگو باشد.

به گزارش ایلنا، صابر علیدادی، با بیان اینکه در حال حاضر EC آب در رودخانه کارون یکهزار و ۵۰۰ میکروموس بر سانتیمتر و دبی آن تقریبا ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است گفت: هیچ مشکلی برای تامین آب اهواز از رودخانه کارون وجود ندارد و علت اینکه آبی با کیفیت پایین به دست مردم اهواز می‌رسد را باید شرکت آب و فاضلاب اهواز توضیح دهد.
 
وی با اشاره به بحث کیفی آب اهواز بیان داشت: خطوط آبرسان، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و تصفیه‌خانه‌های طرح غدیر هیچ مشکلی ندارند و فقط کانالی که آب را از سد تنظیمی "پای‌پل" به "ام‌الدبس" که مرکز تغذیه آب طرح غدیر است می‌رساند، دچار شکستگی شده است.
 
علیدادی تصریح کرد: کانال پای پل دچار شکستگی شده و در حال حاضر تعمیرات بر روی این کانال در حال انجام است و برای خط غدیر هیچ مشکلی به وجود نیامده است.
 
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب آب در رودخانه کارون در ۱۲ سال گذشته افزود: امسال اولین سال است که وضعیت آب کارون خوب شده و با توجه به شرایطی که وجود داشت، باید تعمیرات کانال پای پل حتما انجام می‌شد، زیرا این کانال در ۶ سال گذشته دچار شکستگی‌های مدوام و عمیق می‌شد.
 
این مقام مسئول اذعان داشت: امسال با توجه به بهبود شرایط آب کارون برای تامین نیاز مردم، اقدام به تعمیر این کانال شده است و در خصوص زمان پایان تعمیرات نیز معاونت آبیاری و زهکشی سازمان می‌تواند پاسخگو باشد.
 
صابر علیدادی با اشاره به اینکه اکنون کیفیت آب کارون مانند آب کرخه است، اظهار کرد: شرایط فعلی که در رودخانه کارون به وجود آمده است، تنها فرصتی بود که برای فصل تابستان و بهار سال آینده که ممکن است مجددا وضعیت کارون نامناسب باشد، کانال پای پل تعمیر شود و در این راستا تعمیرات در کانال پای پل آغاز شد.
 
وی اظهار داشت: پیش از اجرای طرح غدیر که حدود ۶ یا ۷ سال از اجرای آن می‌گذرد، آب اهواز بدون هیچ مشکلی از کارون تامین می‌شد، اما این‌که اکنون چه اتفاقی رخ داده است که شرکت آب و فاضلاب اهواز نمی‌تواند آب با کیفیتی را از کارون تامین و در اختیار مردم قرار دهد، موضوعی است که این شرکت باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز