خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو:

افراد سودجو با تبدیل مس به ضایعات، آن را صادر می‌کردند/ زور معاون وزیر هم به صنایع مس نرسید/در هشت ماهه اخیر ضربه سختی به تولید کنندگان وارد شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۲۶

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو گفت: عطش صادرات به حدی بود که برخی افراد سودجو زمانی که مس برای افراد تولید کننده وجود نداشت اما آنها به راحتی کالا را تهیه می کردند و آن را تبدیل به ضایعات می‌کردند تا بتوانند قوانین را دور بزنند و به همین بهانه مس را صادر کنند.

محمد شهپری عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص قیمت مس و نحوه تامین آن از بازار گفت: امروز یکی از معضلات بزرگ واحدهایی که مواد اولیه آنها مس است قیمت و تامین این کالاست این درحالی است که ما یکی از تامین کنندگان اصلی و عمده مس جهان هستیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر، قیمت این کالا به صورت جهشی افزایش داشته و حتی در برهه‌ای از زمان بازار عرضه و تقاضا به طوری به هم خورد که تنها 20 درصد از تقاضای بازار را تولید کنندگان مس داخلی تامین می‌کردند، این در حالی است که هیچ تغییری در میزان مصرف و تولید مس ایجاد نشده بود اما باز هم از عرضه این کالا خودداری می‌کردند.

شهپری افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد قیمت مس افزایش داشته اما باز هم مدیران شرکت‌های تولید کننده مس به دنبال صادرات بودند زیرا توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تامین بازار داخل داشت ما برای حل این مشکل حتی با معاون وزیر صنایع وقت جلسات زیادی برگزار کردیم و ایشان نیز به دنبال اولویت دادن به تولید کنندگان داخلی بودند اما باز هم زور معاون وزیر هم به مدیران مسی نرسید و جوابگو نبودند.

وی تصریح کرد: عطش صادرات به حدی بود که برخی افراد سودجو زمانی که مس برای افراد تولید کننده وجود نداشت اما آنها به راحتی کالا را تهیه می کردند و آن را تبدیل به ضایعات می کردند تا بتوانند قوانین را دور بزنند و به همین بهانه مس را صادر کنند. این در حالی بود که قاچاق ضایعات نیز با شدت بیشتری صورت می‌گرفت.

شهپری افزود: اکنون تا حدودی بازار با ثبات شده و شاهد افت قیمت بودیم اما در هشت ماهه اخیر ضربه سختی به تولید کنندگان ایرانی وارد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز