خبرگزاری کار ایران

در آخرین جلسه شورا ؛

بسته‌های سرمایه‌گذاری رشت در صحن شورا بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۸۴

در شصت و هفتمین جلسه شورا، مریم گل احضار با حضور در صحن شورا درباره بسته های آماده سرمایه‌گذاری شهرداری رشت توضیح داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان سرمایه ‌گذاری، طرح‌های فراخوان شده سرمایه‌گذاری را در صحن شورا تشریح کرد و خواستار همکاری شورای شهر رشت در تسهیل گری در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران شد.

مریم گل احضار ضمن تقدیر از اعضای شورا در حمایت از سرمایه گذار و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری، گفت: تاکنون چند مرحله فراخوان سرمایه گذاری گذاشته شد. فراخوان فیبر نوری و خرید اتوبوس انجام شده است. طرح ایجاد اقامتگاه مسافر در میدان گیل نیز انجام شده بود که به دلیل نوسان قیمت ارز اجرا نشد.
 
وی افزود: برای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده ولی مدت بهره برداری یعنی ۵ سال مورد موافقت ایشان نیست و برای آورده حداقل ۱۰۰ میلیارد، برای ۵ سال بهره برداری، حاضر به سرمایه گذاری نیست و ما تلاش داریم به کمک نمایندگان و دیگر مسئولان منابع طبیعی تقاضای بهره برداری را به ۳۰ سال افزایش دهیم ولی هنوز موافقت های استانی انجام نشده است.
 
گل احضار افزود: بسته سرمایه گذاری مجموعه خوراک و سلامت را در زمین ساختمان اداری سازمان پارکها آماده کرده ایم و ۳ سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند. زمین آن مکان ملک با ارزشی است اما کاربری آن فضای سبز است و می باید کاربری آن تغییر یابد.
 
فرهام زاهد نیز  در این باره گفت: افرادی که در کمیته تغییر کاربری هستند، اول به طرح نگاه می کنند، بعد مجوز تغییر کاربری می دهند.
وی خواستار ارائه طرح هایی با توجیه اقتصادی شد.
 
زاهد ادامه داد: چه فاکتوری نقش دارد که املاک شهرداری حاضر نیست که لیست املاک قابل سرمایه گذاری را در اختیار واحد سرمایه گذاری بگذارد.
عضو شورا افزود: متاسفانه هر واحد در شهرداری جزیره ای برای خود ساخته و جدا از دیگر واحدهای شهرداری و با هر مدلی که می خواهد آن را اداره می کند و این اشکال اول به ما که اینجا نشسته ایم و در درجه دوم به مدیران شهرداری بر می گردد.
 
وی تاکید کرد: ما به عنوان عضو شورا و یا مدیر شهرداری فقط باید تسهیل گری کنیم. فقط باید امکانات و داده ها را به سرمایه گذار بدهیم. باید مخفی کاری ها در شهرداری جمع شود.
 
عاقل منش هم پیرامون زمین خیابان پرستار گفت: باید برای مکان اداری سازمان پارکها فکری شود و یک ساختمان اداری مناسب درنظر گرفته شود.
 
بهراد ذاکری نیز ضمن انتقاد از عدم پیگیری مصوبات شورا، بیان داشت: شورا به مکانی تبدیل شده که فقط حرف می زنیم و پیگیری صورت نمی گیرد. اعضای شورا موارد را مطرح می کنند ولی در حوزه های شهرداری مصوبات شورا پاس کاری شده و به نتیجه نمی رسد. تا زمانیکه اینجا بنشینیم و ناراحت باشیم از اینکه هنوز لیست درستی از املاک نداریم، به نتیجه نمی رسیم.
 
عضو شورا ابراز کرد: بارها نسبت به دریافت هزینه آموزش و سلامت از کارگران تذکر دادم و گفتم هزینه دریافت می شود ولی آموزش داده نمی شود. دستکش مناسب و چکمه و لباس به کارگران تحویل داده نمی شود. ولی در لیست هزینه ها قید می شود. وقتی ناظران سازمان پسماند از ۲۵ نفر به ۵ نفر کاهش می یابد، وضعیت نظارتی هم بدتر می شود.
ذاکری افزود: اگر در حوزه های مختلف بخواهیم به نتیجه برسیم باید یک انسجامی بین مدیران شهرداری صورت گیرد. مانند قرارداد خرید نردبان آتش نشانی که هنوز پول آن پرداخت نشده است و یا مانند پروژه کانال ژ۵ که کلنگ زنی میشود ولی برای احداث رینگ نه مطالعه شده و نه تملک صورت گرفته است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز