خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر تخریب مناطق حفاظت شده گلستان/ مدیران همچنان در حال پاسکاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۱۲

دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف وظیفه مندی دستگاه های اجرایی در مناطق حفاظت شده ی مرزی گلستان ضرب الاجل تعیین کرد .

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان با انتقاد از ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده ی گلستان گفت : این ساخت و سازها در حالی صورت می گیرد که دستگاه های متولی به بهانه این که در حیطه ی کاری آنان نیست این تخلف ها را گزارش نمی کنند و این امر کار  را برای برخورد قضایی دادگستری سخت کرده است .

هادی هاشمیان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز برعهده دارد با بیان این که تخلف ها در مناطق حفاظت شده  ای که در مرز بین گلستان با استان های مجاور قرار دارد روی می دهد افزود :  برخی سودجویان با استفاده از این اختلافات و خلاء های قانونی تخلفاتی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی به عرصه های ملی در مناطق حفاظت شده  مرتکب می شوند و هیچ حوزه ای هم این تخلف ها را گزارش و پیگیری نمی کند.

هادی هاشمیان افزود : برای جلوگیری از ادامه دست اندازی و ساخت و ساز در مناطق حفاظت شده ی استان ، امروز  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب کردیم کارگروهی در استانداری گلستان تشکیل و همه ی اختلافات ارضی و مسئولیتی حوزه های کاری دستگاه های مختلف را شناسایی و هر چه زودتر تعیین تکلیف کنند .

 این مقام ارشد قضایی استان افزود: مشخص شدن حیطه ی کاری هر دستگاه به ویژه در مناطقی که اراضی ملی و منابع طبیعی قرار دارند علاوه بر جلوگیری از دست اندازی به این عرصه ها ، کار دستگاه قضایی را برای برخورد با متخلفان به ویژه مدیرانی که در حیطه کاری خود در نظارت کوتاهی می کنند ، راحت تر می کند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان که دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان نیز هست در این جلسه گفت : برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زمین های کشاورزی و بستر رودخانه در جلسه امروز مقرر شد  ماشین آلات و ادوات برداشت شن و ماسه همان ابتدای گزارش تخلف ، از کارگاه های غیرمجاز توقیف شود .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: این امر از تخریب و آسیب بیشتر  اراضی  در مدت زمان منتهی تا صدور رای جلوگیری می کند.

پنجاه و هشتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان امروز در سازمان همیاری شهرداری های استان برگزار شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز