خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه خوارزمی:

عبور از تحریم با ارتباط دانشگاه، جامعه و صنعت، مهیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۹۸

رئیس دانشگاه خوارزمی، گفت: با توجه به تحریم اقتصادی کشور در صورت پی‌ریزی دانشگاهها در حوزه پژوهش، می توان از تحریم به سلامت عبور کرد لذا لازم است با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به دنبال همراهی دانشگاه و جامعه و صنعت، باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزالله حبیبی امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، درخصوص تغییر فرایندهای نمایشگاه گفت: طی دهه‌‌‌‌های گذشته، دانشگاه به عنوان نهاد دانشگاهی به سمت پژوهش، تحصیلات تکمیلی و در نهایت، دانشگاه‌های نسل سوم شبه سمت کارآفرینی و استارت‌‌‌‌آپ، پی‌‌‌‌ریزی شد. بدین ترتیب می‌‌‌توان امیدوار بود که دانشگاه‌ها در راستای رشد و بالندگی قرار گرفته است.

وی افزود: حرکتی که اخیرا ریاست‌جمهوری در خصوص کارگروه تخصصی برنامه‌‌‌‌ریزی کرده، قابل تقدیر است. هر چند این حرکت دیر اتفاق افتاد اما این تصمیم مبارکی است که دنبال می‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه با توجه به تحریم اقتصادی کشور در صورت که پی‌ریزی در حوزه پژوهش، صورت گیرد، می‌‌‌‌توان از تحریم به سلامت عبور کرد، اظهار داشت: لازم است با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به دنبال همراهی دانشگاه و جامعه باشیم و دانشگاه در بطن جامعه، کار و صنعت در بطن دانشگاه ارتباط دوسویه را برقرار کنند.

حبیبی با عنوان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش حاصل تلاش دانشگاه‌ و مراکز صنعتی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان البرز ۴۰ کارگاه و نهادهای دولتی نیز ۴۰ کارگاه و در مجموع ۲۴۰ کارگاه، دستاوردهای خود را در نمایشگاه ارائه کردند.

وی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه خوارزمی با بیش از ۱۷۰ غرفه محلی برگزار شده و مجموع کارآفرینان، ایده‌‌‌پرداران، بیش از ۴۰۰ طرح فناورانه خود را ارائه کردند که از این تعداد، ۹۰ طرح جدید، رونمایی می‌‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز