خبرگزاری کار ایران

کارگران مجارستان علیه نخست‌وزیر دیکتاتور خود شوریدند/قانون بردگی را لغو کنید

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۶۰

کارگران مجارستان به قانونی معترض هستند که اسمش را گذاشته‌اند: قانون بردگی. کانون اعتراض‌های کارگران از پاریس به خیابان‌های بوداپست منتقل شده است.

به گزارش ایلنا، مجارستان روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد. پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرده است که بر مبنای آن کارفرمایان می‌توانند از کارگران بخواهند سالانه ۴۰۰ ساعت اضافه کاری داشته باشند. از همین رو مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و سران خود را "خائن" خطاب کرده‌اند. معترضان از نخست وزیر خود خواسته‌اند که به جهنم برود: آنها شعار می‌دهند: "ویکتور اوربان برو به جنهم". 

در صورتی که دولت اجرای قانون را متوقف نکند کارگران از این پس باید معادل یک روز در هفته بیشتر کار کنند. پیش از این در پیش‌نویس لایحه مربوطه به‌جای ۴۰۰ ساعت، به ۲۵۰ ساعت اضافه‌کاری اشاره شده بود. 

حزب طرفدار دولت که اکثریت را در پارلمان دارد برای جلب نظر دیکتاتور مجارستان دست به این کار زده است.

جنجال‌ها اما به اینجا محدود نمی‌شود. در یک اصلاحیه دیگر  این قانون بحث برانگیز که به  "قانون بردگی" معروف شده آمده است که کارفرمایان می‌توانند دستمزد اضافه کاری را با تاخیری سه ساله پرداخت کنند. 

معترضان در تجمعات خود شعار "سال خانواده‌" را که شعار سال دیکتاتور این کشور است، برای تمسخر او "سال بردگان" نامیده‌اند. 

اتحادیه‌های کارگری مجارستان در ساماندهی اعتراضات نقش بسیار پررنگی دارند. آنها اعلام کرده‌اند تا زمانی که قانون ملغی نشود به تجمعات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز