خبرگزاری کار ایران

جشنواره ارگانیک تهران در بوستان گفتگو برگزار می‌شود؛

مردم با کارت ملی می‌توانند هفته‌ای ۶ کیلو گوشت منجمد دریافت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۹۳۳

یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران از ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. شب یلدا انار با نرخ مصوب کمیته نرخ‌گذاری به مردم عرضه می‌شود؛ همچنین آجیل هم در این میادین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، درخصوص یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران اظهار کرد: این جشنواره با نام یلدای ارگانیک، از ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود و ۱۲۰ شرکت داخلی در آن حضور دارند.

سیدسعید راد ادامه داد: صفر تا صد ممیزی شرکت‌های این جشنواره با انجمن ارگانیک بوده که یک انجمن دولتی است. همه شرکت‌هایی که در این جشنواره حضور دارند، دولتی هستند.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح جشنواره ارگانیک با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود، عنوان کرد: جشنواره ۱۰ روز به طول می‌انجامد و امسال کمیته نرخ گذاری در آن حضور دارد و روی قیمت‌ها نظارت خواهد کرد.

راد با بیان اینکه هزینه تولید محصول ارگانیک نسبت به محصولات عادی بیشتر است، خاطرنشان کرد: در زمینه محصولات ارگانیک از سه سال قبل نباید از سم یا کود شیمیایی استفاده شود. هزینه این محصولات بیشتر است بنابراین قیمت آنها نسبت به محصولات عادی یک و نیم تا دو برابر بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما چهار شاخص اعم از قیمت مناسب، کنترل کیفیت، تنوع و مشتری مداری داریم، گفت: براساس آخرین آماری که بانک مرکزی اعلام کرده قیمت میوه‌جات ما ۴۲ درصد پایین‌تر از سطح شهر است؛ همچنین قیمت سبزیجات ۳۲ درصد، حبوبات ۱۸ تا ۲۲ درصد و اقلام پروتئینی از ۹ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از سطح شهر است. همچنین گوشتی که عرضه می‌کنیم تنظیم بازاری است و حاشیه سود چندانی ندارد. برای بهره‌برداران روی هر کیلو گوشت هزار تا هزار و ۵۰۹ تومان سود باقی خواهد ماند.

 وی با بیان اینکه برای گوشت منجمد امور دام سهمیه تعیین کرده است، گفت: افراد می‌توانند با کارت ملی خود به میادین ما مراجعه کنند. هر نفر می‌تواند از یک تا سه بار به صورت هفتگی به میادین بیاید و با کارت ملی خود هر دفعه دو کیلو گوشت منجمد دریافت کند. تفاوت قیمت این گوشت با سطح شهر شود در هر کیلو و بیست هزار تومان است. کسانی که مشتری گوشت منجمد هستند بیشتر از این حد نیاز ندارند و اگر کسی گوشت بیشتر نیاز داشته باشد هدف او چیز دیگری است. همچنین مرغ منجمد نیز در میادین ما عرضه می‌شود؛ ولی اختلاف قیمت زیادی با سطح شهر ندارد و تفاوت قیمتی آن تنها با گوشت گرم است. این گوشت‌ها صرفه‌ای برای سازمان میادین ندارند.

 راد با اشاره به اینکه افزایش قیمت پارکینگ براساس مصوبه شورا صورت می‌گیرد، گفت: ما تابع مصوبات شورای شهر هستیم و همه افزایش قیمت‌های ما در کمیسیون‌های شورا بررسی می‌شود. با توجه به محدودیت زمانی و تفاوت قیمت میادین و سطح شهر برای افزایش پارکینگ با مشکل مواجه هستیم و کاری که در ارتباط با پارکینگ‌ها می‌توانیم انجام دهیم، ساماندهی آنهاست.

 وی با بیان اینکه میدان مرکزی تره‌بار دارای ۱۳۶۰ حجره است، گفت: در این میدان، صنف بارفروشان فعالیت می‌کنند که با شهرداری قرارداد دارند. اتحادیه بارفروشان صفر تا صد این حجره‌ها را اداره می‌کند و ما به کارهایی از قبیل نظارت بر ورود و خروج، جمع‌آوری زباله و ... می‌پردازیم. ما در این میدان نظارتی بر حجره داران نداریم و این کار با اتحادیه است. البته بر ۲۴۱ میدان دیگر نظارت داریم.

راد ادامه داد: شب یلدا انار با نرخ مصوب کمیته نرخ‌گذاری به مردم عرضه می‌شود؛ همچنین آجیل هم در این میادین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نبض توزیع مرغ در دست میدان بهمن است، گفت: قیمت اخری که امروز از این میدان برای مرغ ارسال کردند، ۱۰ هزار و ۱۰۰ تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز