خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبرداد:

کشف جعل و کلاهبرداری 300 میلیاردی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۲۱

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 300 میلیارد ریالی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان طی سال جاری خبر داد.

به‌ گزارش‌خبرنگار ایلنا، سردار"سیدمحمود میرفیضی"گفت: امروزه کلاهبرداران و جاعلان حرفه‌ای با شخصیت‌سازی متفاوت از هویت خود در فضای مجازی و حقیقی برای جلب اعتماد مخاطبان اسنادی را ارائه می‌کنند که معمولا جعلی و فاقد ارزش قانونی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری فریبنده، آراسته و با قدرت بیان فوق العاده، سوژه‌های خود را انتخاب می کنند و معمولا با بزرگ نمایی و یا منسوب کردن خود به شخصیت‌های مهم و صاحب نفوذ، سعی در جلب اعتماد مخاطبان دارند.

سردار میرفیضی با اشاره به این که طمع قربانی، فرصت مناسبی برای موفقیت کلاهبرداران است، تصریح کرد: ضعف آگاهی و اعتماد بی‌مورد به افراد از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران است که معمولا با ترفند، دادن وعده های وسوسه انگیز صورت می پذیرد.

این مقام انتظامی از کشف 240 فقره جعل و 517 فقره کلاهبرداری در استان طی 8 ماهه امسال در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در طی این مدت  5 باند جعل و کلاهبرداری در استان شناسایی و متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش 17 درصدی کشف پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت: مجموع پرونده های کشف جعل و کلاهبرداری در استان بالغ بر 300 میلیارد ریال بوده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی در انجام معاملات از مهمترین عوامل افتادن در دام کلاهبرداران و سودجویان است از مردم خواست: ضمن خودداری از انجام معاملات مشکوک و پذیرش اسناد و چک های فاقد اصالت از اعتماد بی جا به افراد خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز