خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار به 698 پروژه عمرانی رشت در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۴۱

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در سال جاری میزان 150 میلیارد تومان اعتبار به 698 پروژه عمرانی درشهرستان رشت اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی‌زاده ، فرماندار شهرستان رشت ، در جلسه شورای اداری، انقلاب اسلامی را مبدع نظام نوینی مبتنی بر مردم سالاری دینی در سطح جهان دانست و تصریح کرد:  این انقلاب، در طول 4 دهه گذشته، به دلیل تضاد منافع با استکبار جهانی با سلسله و زنجیره ای از توطئه ها مواجه گردید که تحریم و فشار اقتصادی شدید، آخرین حلقه ی این زنجیره بوده و ملت ما در حال حاضر درعرصه یک جنگ همه جانبه اقتصادی با سلطه جهانی و استکبار قرار دارد.

وی همچنین افزود: شرایط کنونی اقتضا می‌کند که تمامی کارگزاران نظام در همه سطوح و رده‌ها با رویکرد و نگاه به عرصه جنگ اقتصادی، برنامه‌ریزی کرده و تلاش و اهتمام  کافی را در این خصوص داشته باشند.

مومنی زاده، کشاورزی، گردشگری و صنعت را از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان رشت دانست و بیان داشت: با توجه به همسایگی با کشورهای آسیای میانه و وجود منظقه آزاد در استان گیلان، می‌توانیم بگوییم در عرصه بازرگانی و تجارت خارجی هم ظرفیت خوبی داریم.

فرماندار شهرستان رشت ، کشاورزی را نخستین رکن اقتصادی شهرستان رشت خواند و بیان کرد: همه مسئولان مربوط ، باید در حمایت از کشاورزی و توسعه  رشته های مختلف آن و همچنین افزایش عملکرد و سطح ، تلاش کرده و نخستین قدم در این حوزه، مدیریت منابع آب است که اگر مسئولانه و متعهدانه به اجرا در نیاید، مشکلات و خسارات بسیاری را متوجه کشاورزان خواهد کرد.

مقام عالی دولت در شهرستان ، همچنین  به لزوم رفع مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل ، توجه به مقوله گردشگری در جهت ایجاد فرصت اشتغال، افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت مردم ، پیگیری امور مربوط به تسهیلات خوداشتغالی در بحث روستایی، تسهیلات فراگیر و مشاغل خانگی، توجه به بحث اشتغال به عنوان اولویت نظام و دولت و کسب مهارت آموزی در جهت رفع این معضل اجتماعی تاکید کرد.

وی وظیفه دستگاه های اجرایی وکارگزاران دولت را در شرایط سخت کنونی جامعه، کاهش آلام و سختی های مردم با  عملکرد شایسته و مدیریت صحیح دانسته و تصریح کرد:  مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و جمهوری اسلامی، شایسته تکریم هستند و این مهم باید  در مورد خانواده شهدا و ایثارگران بطور ویژه اعمال شود.

مومنی زاده همچنین افزود: آسان سازی و گره گشایی از کار مردم ، حضور در بین مردم ، پاسخ اقناعی توام با خوشرویی با مردم  برنامه محوری و هدف گزاری در انجام امور و پرهیز از روزمرگی و آمادگی شبانه روزی برای کار و خدمت ، می تواند درشرایط فعلی از آلام مردم کاسته و رضایتمندی را ارتقا دهد.

فرماندار شهرستان رشت بر توجه توامان بر دو امر توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها ، انجام خدمات اساسی و زیربنایی همزمان با رسیدگی به امور روزمره مردم تاکید کرد و افزود:ه یچ یک از این امور بر دیگری مقدم نیست و باید به موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

وی تمامی دستگاه‌ها را به حمایت از سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری، با توجه به امکانات و اعتبارات محدود دولت، فراخواند و افزود: باید دستگاه ها به گونه ای عمل کنند که نهایت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عمل آید  و شهرداری ها، بخشداری ها و دستگاه هایی که دارای امکانات و تسهیلات هستند، با حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه شهرستان، اهتمام بیشتری ورزند.

وی با توجه به نزدیکی فصل زمستان ، خواستار شتاب بیشتری در ارائه خدمات عمرانی شده و اظهار داشت: در سال جاری میزان 150 میلیارد تومان اعتبار به 698 پروژه عمرانی درشهرستان اختصاص یافته است که تعداد 554  پروژه مربوط به طرح‌های عمرانی روستایی و 144 پروژه هم در قالب طرح های عمرانی شهری است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز