خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

آب بندان های غیر سودآور به سرمایه گذار واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۳۴

استاندار گیلان، با بیان اینکه آب بندان‌های غیر سودآور باید به سرمایه‌گذار واگذار شود، خاطرنشان کرد: باید برای سرمایه‌گذار محدوده آب کشاورزی آب بندان را تعریف کنیم، زیرا اولویت با کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از رشت،مصطفی سالاری در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان، با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح ساماندهی آب بندان‌های استان، اظهار کرد: این طرح با لایروبی، دیوارسازی، دریچه سازی و سردهنه سازی آب بندان‌ها همراه خواهد بود.

وی به کارگیری چندمنظوره از آب‌بندان‌ها جهت تامین آب کشاورزی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزا در زمینه‌های گردشگری، آبزی پروری، ورزش های آبی، پرورش پرندگان آبی و... را از جمله اهداف اجرای طرح مذکور دانست.

استاندار گیلان، مهار و مدیریت روان‌‌آب‌ها و افزایش ظرفیت و حجم ذخیره‌سازی آب توسط آب‌بندان‌ها برای تامین مصارف کشاورزی، تقویت منابع آب زیرزمینی و ایجاد امکان بهره‌برداری چندمنظوره، اشتغالزا و درآمدزا از آب‌بندان‌ها با اولویت تامین آب کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌های گیلان برشمرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه آب بندان‌های غیر سودآور باید به سرمایه‌گذار واگذار شود، خاطرنشان کرد: باید برای سرمایه گذار محدوده آب کشاورزی آب بندان را تعریف کنیم، زیرا اولویت با کشاورزی است.

وی آب بندان سودآور را در ارزشمندی خاک لایروبی شده دانست و گفت: اگر ارزش خاک هزینه ساماندهی آب بندان را تامین کند، سودآور و در غیر این صورت غیر سودآور است.

سالاری، همچنین طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت خود رودخانه‌ها برای مقابله با مخاطرات استفاده کنیم که در این زمینه آب منطقه‌ای می تواند ساماندهی و حفاظت را بدون نیاز به اعتبارات عمرانی و از طریق بخش خصوصی انجام دهد.

در ادامه این جلسه سه طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری شهرستان‌های ماسال و آستارا نیز بررسی و جهت تسهیل در اجرای آن تصمیم‌های لازم گرفته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز