خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس افغانستان:

بدون اعتماد به یکدیگر نمی‌توانیم در مبارزه علیه تروریسم به موفقیت برسیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۵۹۱

رئیس مجلس افغانستان گفت: بدون اعتماد به هم و بدون همکاری‌های صادقانه با یکدیگر نمی‌توانیم در مبارزه علیه تروریسم به موفقیت برسیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور برای مقابله با تروریسم گفت: در این نشست با اشتراک دوستان در مبارزه با مشکلات تروریسم همراه هستیم. باید بگوییم تروریست‌ها وحشتناک‌ترین جنایات را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: افغانستان یگانه کشوری است که جولانگاه تروریست‌ها بوده است و بیشترین خسارات را متحمل شده است و همه روزه صدها تن از مردم افغانستان در این مسیر قربانی می‌شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با همکاری‌های منطقه‌ای می‌توان برگ زرین دیگری را در مبارزه با تروریسم رقم زد. تهدیدها و چالش‌های دیگر زاییده فضای ناامنی است سر راه ما وجود دارد. تروریسم آسایش مردم ما را با خطر مواجه کرده است.

رییس مجلس افغانستان گفت: کشورهای منطقه‌ای دارای منافع مشترک هستند و هدف این نشست‌ها هم جز برای یافتن راهی برای همکاری این کشورها نیست. تروریسم چالش اساسی برای ارتباطات منطقه‌ای است که باید قوانین مشترک در پارلمان‌های ما برای مقابله با این معضل تصویب شود. بدون اعتماد به هم و بدون همکاری‌های صادقانه با یکدیگر نمی‌توانیم علیه تروریسم به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای، اظهار کرد: چرا متحد نشویم و همکاری با هم نداشته باشیم؟ این همکاری‌ها در گرو عزم قوی است که درنتیجه آن زمینه امنیت پایدار در منطقه ایجاد می‌شود.

رییس مجلس افغانستان در پایان از تدبیرکنندگان این اجلاس و همچنین علی لاریجانی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز