خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت روز دانشجو

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۲۸۱

رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، پیام حمیدرضا طیبی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانِ دانشجو، دو نعمت بزرگ الهی در اختیار دارد؛ یکی دوران جوانی و دیگری برهه‌ای حیاتی از زندگی او برای دستیابی هدفمند به علم و آگاهی. این دو نعمت مهم با اندیشه درست و حق مدار و نیز انگیزه صالح به اکمال می رسد. دانشجوی متفکری که در این مفهوم بخوبی بنگرد، هماهنگی ذاتی دانش با فطرت انسانی خود را دریافته، با ایمان به خداوند، مدیریت کاربرد علم توسط انسانهای خدامحور را تمرین می کند و عزم خود را برای سودرساندن به بندگان خدا جزم می کند.

این موضوع، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما تجربه شده است. نگاهی به نحوه شکل گیری نهادهای انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران، جهادسازندگی و جهاددانشگاهی نشان می دهد که دانشجویان جوان و با انگیزه نقش مؤثری در تشکیل و موفقیت آنها داشته اند. در حوزه فکری و عقیدتی نیز، دانشگاه ها همپا با حوزه های علمیه به تربیت رهبران فکری جامعه پرداخته که نقش خود را در صیانت از هویت جامعه اسلامی از استحاله ایفا نموده اند.

این بسط و نشر آگاهیِ امروز که مدیون دانشجویان ضدسلطه و استعمار در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و بعد از آن است، به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود چرا که جنبش دانشجویی، پیشانی حرکت یک ملت برای رسیدن به پیشرفت و تحقق اهداف متعالی انسانی است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، شانزدهم آذر ماه را به دانشجویان آینده ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان بویژه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال موفقیت و سربلندی همه این عزیزان را مسألت می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز