خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

انتقاد از تبلیغ مکرر کتاب‌های کمک‌درسی در صداوسیما

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۹۳

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین بهره‌برداری از دو واحد آموزشی دوازده کلاسه در سمنان از تبلیغ مکرر کتاب‌های کمک‌درسی در صداوسیما انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در آئین بهره‌برداری هم‌زمان طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان که با حضور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس در سالن هلال سمنان انجام شد، گفت: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید آمار مدارس غیر ایمن به کمتر از ۳۰ درصد کاهش‌یافته است این در حالی است که در سال ۸۵ این آمار حدود ۷۰ درصد بود.

وی ادامه داد: در سال ۸۵ حدود دوسوم مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و خطرآفرین بود. با اقدامات انجام‌گرفته برای بازسازی مدارس و احداث مدارس جدید، خوشبختانه امروز این نسبت برعکس شده و امروز دو سوم مدارس کشور ایمن و تنها یک‌سوم آن نیازمند بازسازی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزودن هشت هزار کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: دولت برای احداث و بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند کمک خیرین است.

بطحایی از بهره‌برداری از دو واحد آموزشی در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: دو واحد آموزشی ۱۲ کلاسه با ظرفیت پذیرش ۳۶۰ دانش‌آموز در استان سمنان، با اعتباری بالغ‌ بر ۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین احداث‌ شده است.

وی افزود: صداوسیما با تبلیغ مکرر آگهی کتاب‌های کمک‌ آموزشی، نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش می‌کند، ادامه این روند و تبلیغ کتاب‌های کمک‌آموزشی به تقویت حافظه محوری در دانش آموزان می‌انجامد و این موضوع مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: در مدارس توجه به موضوع تربیت باید در کنار آموزش مسائل علمی صورت گیرد و آموزش مهارت‌های زندگی، راستگویی، صداقت، صبوری و ازخودگذشتگی برای دانش آموزان ارائه شود، لذا فقدان شادابی و نشاط دانش آموزان در مدارس، نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسه‌ها تقویت شود بنابراین ما برای ارائه آموزش‌های کاربردی به دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی، در قالب وسایل بازی و کلاس‌های بازی آموزش را ارائه می‌دهیم.

بطحایی وضعیت آموزش را در استان سمنان را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی ۹۸.۵ درصد و نرخ ۹۹ درصدی تحت پوشش دانش‌آموزان ابتدایی در استان سمنان نشان از دانش‌پروری و فرهیختگی این استان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز