خبرگزاری کار ایران

کشف ۷۵ شیء تاریخی در استان‌های مازندران و چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۳۴

با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری و مازندران ۷۵ شیء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد، ساسانی و عصر آهن کشف و ضبط شد.

به‌گزارش ایلنا، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری و مازندران موفق به کشف  ۷۵  شیء تاریخی  با قدمت هزاره اول پیش از میلاد، ساسانی و عصر آهن شدند.

سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌اللهی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور) در بیان جزئیات این خبر گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری در ادامه رصد و پایش جرائم علیه مواریث تاریخی فرهنگی و به محض اطلاع از خبر واصله مبنی برنگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرکرد، با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه  موفق به شناسایی افراد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شدند.

او افزود: تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم در این پرونده شدند.

او گفت: در این عملیات، ۱۰ شیء تاریخی مربوط به هزاه اول قبل از میلاد، دو قبضه اسلحه شکاری، ۶۶۷ عدد فشنگ و  مقادیری مواد مخدر از متهم کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: در اقدامی مشابه نیز از سوی یگان حفاظت استان مازندران، به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص خرید و فروش اشیای تاریخی ، مأموران یگان حفاظت با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز قضایی، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۶۵ شیء تاریخی مربوط به عصر آهن، هخامنشی و ساسانی شدند.

سردار رحمت‌اللهی خاطر نشان کرد: در این رابطه افراد دستگیرشده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز