خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره بازی‌های ویدئویی به منظور حمایت از تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۳۱۴

هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران به منظور حمایت از بازی‌های داخلی و بازی‌سازان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری این جشنواره گفت: امسال سعی کردیم تا با کاهش هزینه‌ها بر میزان جوایز بیفزاییم.

وی افزود: در این جشنواره تغییرات زیادی داده شده است و حمایت از تولید داخل مهمترین اولویت برگزاری این گردهمایی است.

کریمی ادامه داد: هشتیمن جشنواره بازی‌های ویدئویی در بخش ژانربندی، شیوه داوری و میزان جوایز تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته کرده است و امسال 360 میلیون تومان برای جوایز در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیشتر رقم اهدای جوایز مربوط به بهترین بازی سال خواهد بود که صد میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

کریمی افزود: جایزه دستاوردها نیز 20 میلیون تومان است و مابقی به سایر بخش‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به تغییرات در بخش ژانربندی جشنواره گفت: با توجه به حضور جدی بازی‌های موبایلی در سال‌های گذشته اصلاحاتی در این بخش صورت گرفته است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: در بخش داوری نیز کل فرآیند دستخوش تغییراتی شده است و امسال جشنواره از دو بخش داوری تشکیل شده که بخش اول مربوط به انتخاب بهترین بازی سال و دستاوردها می‌شود و بخش دوم نیز به طور جداگانه به صورت یک آ‌کادمی به انتخاب بهترین بازی ژانرها می‌پردازد.

وی افزود: این آ‌کادمی داورها نیمی از منتقدان بازی‌ها و نیمی دیگر از بازی‌سازان تشکیل خواهد شد و امسال اولین سالی است که حضور منتقدان در بخش داوری پررنگ شده است.

در ادامه این نشست خبری محمد حاجی میرزایی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفت: هزینه برگزاری این جشنواره در سال گذشته حدود 550 میلیون تومان بود که 45 میلیون تومان از آن به بخش جوایز اختصاص داده شده بود اما هزینه برگزاری جشنواره امسال 240 میلیون تومان تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه فقط بازی‌ هایی که منتشر شده‌اند می‌توانند در جشنواره حضور یابند اظهار کرد: 13 ژانر بازی در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است که هنوز این عدد قطعی نیست و حتمال تغییر آن وجود دارد.

میرزایی افزود: اختتامیه این جشنواره در هفته دوم اسفندماه خواهد بود که زمان و مکان دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز