خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو در دیدار با پمپئو:

اگر لبنان چشم از حمایت‌های ایران برندارد، مجبوریم اقدام نظامی انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۷۶

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد:‌ اگر لبنان چشم از حمایت‌های ایران برندارد، اسراییل مجبور است اقدامات نظامی پیشگیرانه انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در بروکسل به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفت که واشنگتن متعهد به مقابله با تهدیدهای ایران است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای با اشاره به این دیدار اعلام کرد که «پمپئو» بر تعهد ایالات متحده به حفظ امنیت اسرائیل و دفاع از آن تاکید کرده و اذعان داشته که عزم آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ایران از طریق حداکثر فشار استوار است.

این دیدار پس از تشدید تنش‌ها در مورد اقدامات ایران و پس از آنکه پمپئو در ادعایی واهی تهران را به دلیل  آزمایش موشک‌های بالستیک متهم کرد، انجام شد.

نتانیاهو در آغاز این دیدار از موضع پمپئو علیه ایران ابراز خرسندی کرد و اذعان داشت که منتظر است تا درباره تلاش‌های مشترک برای محدود کردن نفوذ ایران در منطقه، سوریه، عراق، لبنان با یکدیگر رایزنی کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد:‌ اگر لبنان چشم از حمایت‌های ایران برندارد، اسراییل مجبور است اقدامات نظامی پیشگیرانه انجام دهد. اسرائیل با یک زرادخانه با حجم ۱۰۰ هزار و ۱۲۰ هزار موشک کوتاه‌برد و میانبرد و همچنین چند صد موشک دوربرد حزب الله را تهدید کرده و برای تقویت نیروهای خود در امتداد مرز لبنان در حال تلاش است.

بعد از بازگشت نتانیاهو از بروکسل، نیروهای وزارت جنگ اسرائیل اعلام کردند عملیات سپر شمالی برای جلوگیری و تخریب تونل‌های زیرزمینی حزب الله ، که از سمت  لبنان به خاک اسرائیل کشیده شده است، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز