خبرگزاری کار ایران

پیرامون مشکلات کارگران فضای سبز شهرداری آمل مطرح شد؛

پیمانکاری شهرداری‌ها، حیاط خلوتی برای ورود با رابطه به پروژه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۷۴

به گفته کارگران پیمانکار فضای سبز شهرداری آمل؛ از چهار سال قبل که مدیریت فضای سبز به بخش خصوصی واگذار شده، هم هزینه‌های شهرداری بیشتر شده، هم تعداد کارگران از ۸۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر رسیده که اصلا مشخص نیست این تعداد چه می‌کنند و کجا کار می‌کنند. پرداخت‌ حقوق‌ها نیز با تاخیر صورت می‌گیرد که شهرداری دلیل آن را افزایش تعداد نیروها می‌داند.

تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری آمل در تماس با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات کاری‌شان خود گفتند: از چهار سال قبل که مدیریت فضای سبز به بخش خصوصی واگذار شده، نه تنها هزینه‌های شهرداری کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است. تعداد کارگران از ۸۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر رسیده که اصلا مشخص نیست این تعداد چه می‌کنند و کجا کار می‌کنند؟ پرداخت‌ حقوق‌ها با تاخیر صورت می‌گیرد و شهرداری دلیل آن را به‌خاطر افزایش تعداد نیروها می‌داند.

فرزین محمودی پاتی (رییس شورای اسلامی استان مازندران، عضو شورای شهر آمل و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران) ضمن تایید خبر تعویق پرداخت دستمزد کارگران فضای سبز شهرداری گفت: حقوق آنها عموما با تاخیر یک‌ماهه نسبت به دیگر کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود. علت این امر هم این است که پیمانکار تا کارکرد اقداماتش را به شهرداری ارائه دهد و عملکردش مورد ارزیابی قرار گیرد، زمان می‌برد. البته برای ما این مساله قابل درک است که در شرایط اقتصادی سخت کنونی، همین تاخیر ایجاد مشکل برای آنها خواهد کرد.

عضو شورای شهر آمل افزود: در شهریور ماه قرارداد پیمانکار قبلی به پایان رسید؛ با این‌حال، آن زمان تا پیدا شدن پیمانکار جدید، مصوب شد پیمانکار سابق به کارش ادامه دهد. اما این مصوبه یک‌ماهه، هنوز از طرف فرماندار و هیات تطبیق مورد تایید قرار نگرفته و ما منتظریم تا آنها به آن مصوبه رسیدگی کنند تا بتوانیم آن یک‌ماه حقوق معوق را بدهیم.    

محمودی درباره موضوع مورد انتقاد کارگران در خصوص افزایش تعداد نیروهای فضای سبز، بیان داشت: این کارگران قبلا در استخدام شهرداری و نیروهای کارگری فضای سبز بوده‌اند. اما بعدا از سال ۹۳ به این‌سو، بسیاری از کارهای شهرداری‌ها برون‌سپاری شد. در واقع، طبق اساسنامه‌های جدید که از طرف وزارت کشور و شوراها مصوب شده، سازمان‌های شهرداری نمی‌توانند پیمانکار باشند و صرفا باید وظیفه نظارتی داشته باشند. از همین رو، فعالیت‌ها به پیمانکاران سپرده شد. تا قبل برون‌سپاری، آنها در گذشته حدود ۸۰ نفر بودند اما بعد از برون‌سپاری به حدود ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس شورای اسلامی استان مازندران در پایان، اشاره کرد: متاسفانه این یک ایراد بزرگ و مشترک در پیمانکاری‌های در شهرداری‌ها است. متاسفانه اینگونه فعالیت‌ها حیاط خلوتی شده برای پیمانکاران که عده‌ای را با رابطه به داخل این کارها می‌فرستند. در خصوص فضای سبز آمل؛ شاید واقعا این حوزه را می‌شد با نهایتا ۸۰ نیرو جمع و جور کرد. عدم نظارت دقیق از سوی شورا و شهرداری می‌تواند به یک‌چنین مواردی دامن بزند.         

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز