خبرگزاری کار ایران

راد مطرح کرد:

تأثیر میادین میوه و تره بار در «کنترل ترافیک» و «کاهش آلودگی هوا»

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۴۶

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در مراسم افتتاح سامانه جامع منابع انسانی این سازمان از تأثیر میادین میوه و تره بار در «کنترل ترافیک» و «کاهش آلودگی هوا» سخن گفت.

به گزارش ایلنا، سید سعید راد با اشاره به اهمیت میدان مرکزی میوه و تره‌‌‌بار گفت: این میدان در سال ۱۳۷۴ که به بهره‌‌برداری رسید، از همان ابتدا در اختیار حجره‌‌داران میوه و تره بار میدان شوش قرار گرفت که از آنجا به این محل نقل مکان کردند و هر چند سازمان مدیریت میادین، کار خدمات‌‌رسانی شبانه‌‌‌روزی به میدان مرکزی را برعهده دارد، اما اصولاً تملکی بر حجره‌های این میدان ندارد.

وی به وسعت زیاد میدان مرکزی با فعالیت شبانه‌‌روزی ۱۳۰۰ حجره اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات عمومی نظیر جمع‌‌آوری زباله در مجموعه‌ای که به تنهایی به اندازه سه ناحیه شهرداری تهران وسعت دارد، نیازمند کار و تلاش ۲۴ ساعته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با استناد به گزارش بانک مرکزی تصریح کرد: سازمان مدیریت میادین با در اختیار داشتن ۲۴۱ میدان و بازار در ۲۴۱ نقطه شهر تهران، علاوه بر ارائه میوه و تره‌‌‌‌بار به عرضه انواع محصولات پروتئینی و لبنی می‌پردازد که با توجه به آمارهای بانک مرکزی، قیمت این محصولات بین ۲۲ تا ۴۸ درصد پایین‌‌‌‌تر از سطح شهر است.

راد با تاکید بر لزوم کیفیت مطلوب محصولاتی که در میادین و بازارهای میوه و تره‌‌‌‌بار عرضه می‌شوند، خاطرنشان کرد: قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و رعایت حقوق شهروندی، سه اولویت‌ سازمان مدیریت میادین است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی استقبال روزافزون شهروندان از میادین و بازارهای میوه و تره‌‌‌‌بار و نقش رو به افزایش سازمان مدیریت میادین در اقتصاد خانوارهای شهری را نشانه موفقیت این سازمان در خدمات‌‌‌رسانی به شهروندان دانست و ابراز داشت: روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای تهیه مایحتاج روزانه خود به میادین و بازارهای میوه و تره‌‌بار مراجعه می‌کنند که به همین دلیل، این سازمان به یک رسانه بزرگ شهری تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان آثار و نتایج مثبت فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌‌‌‌بار بر «کنترل ترافیک» و «کاهش آلودگی هوا»  از طریق امکان دسترسی محلی خانواده‌ها به مراکز خرید در محله خود، عنوان کرد: البته دستیابی به چنین آثار و نتایجی، نیازمند نیروی انسانی کارآمد و کاربلد است که سازمان مدیریت میادین از این موهبت برخوردار است.

راد با اعلام اینکه سازمان مدیریت میادین به لحاظ میزان تحصیلات عالیه کارکنان، دارای رتبه اول در کل مجموعه شهرداری تهران است، یادآور شد: وجود چنین نیروی کارآزموده و سخت‌کوشی، مسئولیت ما را سخت‌تر می‌کند و از این‌‌‌رو، توجه به منابع انسانی مهم‌ترین اولویت ما محسوب می‌شود زیرا نظریه «بازاریابی درونی» از طریق رضایتمندی کارکنان، پیش نیاز «بازاریابی بیرونی» و رضایتمندی مراجعه‌‌‌کنندگان است.

در ادامه این جلسه، قائم مقام معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، این حجم از کار در سازمان مدیریت میادین را کم نظیر دانست و بیان کرد: بدون داشتن نیروی انسانی توانمند، چنین امری امکانپذیر نیست و خوشبختانه این سازمان از امتیاز مثبت تحصیلات عالی و توانایی بالای منابع انسانی برخوردار است.

داور نظری با تاکید بر حرکت پر شتاب مدیریت شهری در جهت «توسعه نرم‌‌‌افزاری» شهر تهران و هوشمندسازی شهرداری تهران گفت: در شرایطی که «توسعه سخت‌‌‌افزاری» شهر به سختی انجام می‌شود، «توسعه نرم‌‌افزاری» تهران جایگزین «توسعه سخت‌‌افزاری» این کلان شهر شده و با برنامه‌‌ریزی مطلوب، به سرعت در دست انجام است.

وی راه‌‌اندازی سامانه جامع منابع انسانی در مجموعه شهرداری تهران را از گام‌های آغازین این راه ناهموار دانست و اظهار داشت: تغییر در هر کاری، سخت است و دشواری‌های خاص خود را دارد اما اگر همراهی و همکاری از جانب بخش‌های مختلف به عمل آید، مسیر هموار می‌شود و همگان از ماحصل آن برخوردار خواهند شد.

در پایان این مراسم، ضمن راه‌‌اندازی سامانه جامع منابع انسانی سازمان مدیریت میادین، از کارشناسانی که در امر طراحی و اجرای این سامانه نقش داشتند، با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز