خبرگزاری کار ایران

بررسی شکایت خانواده‌های برخی قربانیان جنگ عراق از ایران در دادگاهی بدون حضور هیات منصفه

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۸۱۸

دادگاه فدرال از سوم دسامبر، به شکایت خانواده برخی سربازان کشته و زخمی شده در جنگ عراق که ایران را به دست داشتن در این اتفاق متهم کرده‌اند، می‌پردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از میلیتری تایمز، خانواده‌های نظامیان آمریکایی که در عراق کشته شده‌اند از ایران شکایت کردند. بر این اساس خانواده‌های ۱۵۰ تن از سربازان کشته و قطع عضو شده در جنگ عراق مدعی‌اند که عزیزان‌شان توسط تسلیحاتی هدف قرار گرفته‌اند

این پایگاه خبری با انتشار تاریخ، محل کشته شدن، نام، سن و علت مرگ این افراد در فهرستی مدعی شد که  این‌ها اسامی کسانی است که در عراق توسط سلاح‌های مورد تأیید ایران و در جریان حمله به ارتش ایالات متحده کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات آمریکایی با تهیه فهرستی ۱۰۰ صفحه‌ای در اسناد دادگاه فدرال مدعی است که این آسیب‌های جسمی علاوه بر رنج قربانیان، زندگی همسران و خانوداه‌های قربانیان را تحت تاثیر قرار داده است.

این ادعاها و اسناد ساخته شده موضوع در جلساتی ۳ روزه در دادگاه فدرال و از روز دوشنبه آغاز می‌شود و مدعیان این شکایت در تلاش هستند که جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای حمل اسلحه، تجهیزات نظامی، آموزش و پشتیبانی‌های دیگر  که مستقیما به مرگ یا زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ شده است، محکوم کند.

به اذعان این پایگاه خبری این دادگاه شبیه به محاکمات معمول که با آن آشنا هستیم، نیست؛ چراکه ایران هیچ وکیل مدافعی در دادگاه ندارد و هیچ هیئت منصفه‌ای هم وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز