خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

برخورد بازدارنده‌ای با قطع‌کنندگان درخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۴۰۱

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: تعرفه‌ها و جریمه‌های کنونی قطع درختان به اندازه کافی بازدارنده نیست.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی پیش از ظهر امروز در صدوچهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران درخصوص اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران گفت: براساس گزارش طرح شناسنامه باغات، آنچه از سرمایه طبیعی شهر باقی مانده، تنها ۴۰۰ هکتار از باغات دارای ارزش اکولوژیک است و این درختان بُن بالای ۱۰۰ سانتیمتر دارند.

وی ادامه داد: این مقدار از فضای سبز شهری در حالی است که تهران از قدیم به شهر چنارها مشهور بوده است اما امروز چه در محورهای سبز مانند خیابان ولیعصر و چه در باغات، این فضای سبز را از دست داده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه بخش‌هایی از فضاهای سبز در کلانشهری مانند لندن جزو مناطق حافظت‌شده است و قطع درخت، جرم کیفری محسوب می‌شود، اظهار داشت: آیا در تهران با کسانی که درخت‌ها را قطع می‌کنند و فضاهای سبز را از بین می‌برند، برخورد می‌شود و آنها به زندان می‌افتند؟ سطح باغات در تهران در حال کاهش است و برخورد بازدارنده‌ای هم با قطع‌کنندگان درخت و فضاهای سبز نمی‌شود.

حسینی میلانی به ارزش‌‌های اکولوژیکی درختان مانند تولید اکسیژن، جذب غبار و دی‌اکسید کربن و... اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون در عرصه جهانی شاهد شکل‌ گرفتن نهضت جنگل‌کاری و جنبش‌های حفاظت از فضاهای سبز هستیم و حتی روند برداشت تجاری درختان در جنگل‌های شمال کشور هم ممنوع اعلام شده است. تعرفه‌ها و جریمه‌های کنونی قطع درختان براساس ارزش اکولوژیکی درختان نیست و افزایش شدید قیمت زمین، تهدید جدی برای درختان و باغات ایجاد کرده است.

وی افزود: برخی از پیشنهادات در اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر، تخفیفاتی را برای قطع‌کنندگان درختان قائل شده است. من از همکاران می‌خواهم که به عدم تخفیف به قطع‌کنندگان درخت رای بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز