خبرگزاری کار ایران

اسرائیل: حماس برای کاهش تظاهرات در مرزها به زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۵۹

سایت‌های خبری عبری زبان به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کردند که حماس بر اساس توافق انجام شده با وساطت مصر احتمالا نیروهای خود را برای کاهش تظاهرات هفتگی در مرزها و جلوگیری از پرتاب بالن و سوزاندن بادبادک‌های آتش زا اعزام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سایت عبری «والا» گزارش داد حماس برای جلوگیری از انتقادات برای کاهش تظاهرات به زمان نیاز دارد. اسرائیل نیز با انتقال اموال قطر به حماس در نوار غزه موافقت کرده و افسران اطلاعاتی مصر برای برقراری آرامش در منطقه فعالیت را کنترل خواهند کرد. 

این سایت عبری زبان نوشت که حدود ۱۱ هزار نفر روز جمعه گذشته به خلاف توافق‌های صورت گرفته تظاهرات کردند و مرزها شاهد وقوع درگیری‌هایی بود که بر اثر آن تعدادی زخمی شدند اما از سه هفته پیش هیچ تظاهر کننده‌ای کشته نشده است. 

انتظار می‌رود که قطری‌ها دور جدید کمک‌های اقتصادی به حماس را که حدود ۱۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، آغاز کنند اما بنا به گفته منابع مذکور زمان و چگونگی انتقال این اموال مشخص نیست. 

سایت والا در پایان این پرسش را مطرح کرد که اگر اموال قطر از طریق گذرگاه مرزی «بیت حانون» منتقل شود، موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در قبال انتقال این اموال از طریق گذرگاه مرزی رفح چگونه خواهد بود. آیا انتقاد و مخالفت خواهد کرد؟ در این مرحله هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز