خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران برفاب از مسئولان/چند سال است دچار مشکل هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۲۹

جمعی از کارگران کارخانه «برفاب » در استان چهارمحال بختیاری برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه برفاب که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به اعتقاد این افراد؛ ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما و مسئولان به حساب می‌آید.

کارگران خواستار آن هستند که به وضعیت تعدیل نیروی کار، حقوق‌های معوق سه تا چهار ماهه و پرداخت حق سنوات و بیمه همراه با تأخیر پایان داده شود.

آنچه برای این کارگران حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کار آنها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آنها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

به گفته این کارگران که هریک از آنها دارای سوابقی بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند، جدا از معوقات مزدی سه تا چهار ماهه، هرچند ماه یکبار آنها به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند.

این کارگران همچنین می‌گویند: بعد از خروج همکاران اخراجی از کارخانه کسی نمی‌تواند کارهای واحد تولیدی ما را انجام دهد با این حال کارفرما سریعا نیروی کار جدید استخدام می‌کند.

کارگران برفاب با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزود: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حداقل ۵۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

پیگیر علت اخراج کارگران برفاب هستیم

حفیظ‌الله فاضلی (مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری) با تایید مشکلات کارخانه و بیکاری هر ساله تعدادی از کارخانه «برفاب» گفته است: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، شاهد اخراج تعدادی از کارگران کارخانه برفاب بودیم.

وی با بیان اینکه اداره کار در حال پیگیری این موضوع است و برای جلوگیری از روند اخراج نیروی کار در این واحد اقدام کرده است، افزود: به دنبال راهکار هستیم که این کارخانه به چه علتی کارگران خود را اخراج می‌کند.

فاضلی با اشاره به افزایش کارگرانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که امسال متأسفانه این تعداد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به غیر از کارخانه برفاب مابقی کارخانه‌های استان اخراج نیروی چندانی نداشته‌اند. با این حال مشکل تامین مواد اولیه نباید بهانه اخراج کارگران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز