خبرگزاری کار ایران

پوربافرانی در نطق میان دستور:

تورم و گرانی افسار گسیخته عرصه را بر مردم تنگ کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۳۱

یک نماینده مجلس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید خداوند متعال را به واسطه داشتن چنین مردمی شکر کنیم، مردمی که در همه عرصه‌های انقلاب از پیدایش تاکنون در حوزه‌های جهادی، سازندگی، اقتصادی، نظامی،دفاعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی انقلابی گرانه حضور یافتند شایسته توجه و عنایت ویژه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی پوربافرانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی اسامی در نطق میان دستور، گفت: بر اساس فرمایشی از امام علی (ع) «هیچ کس در کوفه نیست که زندگی او سامان نیافته باشد، پایین‌ترین افراد نان گندم می‌خورند و خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.»

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله حسن مدرس، تصریح کرد: بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه با بیدادگران و نام طوفانیش حجم پوشالی سکوت و سازش را به فریادی علیه زورمداران تاریخ مبدل کرد.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری باید خداوند متعال را به واسطه داشتن چنین مردمی شکر کنیم، مردمی که در همه عرصه‌های انقلاب از پیدایش تاکنون در حوزه‌های جهادی، سازندگی، اقتصادی، نظامی،دفاعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی انقلابی گرانه حضور یافتند شایسته توجه و عنایت ویژه هستند.

پوربافرانی یادآور شد: آنچه این مردم را آزار می‌دهد و عرصه را بر آنها تنگ کرده است، تحریم و مشکلات اقتصادی نیست بلکه تورم و گرانی افسار گسیخته است زیرا مردم محاصره و تحریم را در تاریخ پر افتخار اسلام و انقلاب بسیار تجربه کردند. ترامپ و نابخردانی چون او را زیاد دیدند، مسلمان نماهایی چون آل سعود و آسمانی چون اسراییل را خوب می‌شناسند اما همه آنها را با جان و دل تحمل می کنند و در روزی که ترامپ به زعم خود خط و نشان می‌کشد، علی رغم وجود مشکلات اقتصادی، چنان صحنه به یاد ماندنی خلق می‌کنند که ترامپ دیوانه را راهی جز تسلیم نمی یابد.

وی ادامه داد: آری تورم و گرانی بی حساب و افسارگسیخته مردم را عصبی می‌کند، سیاست های غلط و شتاب زده‌ای که مردم را نمونه و آزمایش خطاب می‌کند، قابل تحمل نیست. دولت و دستگاه های نظارتی توجه لازم را ندارند و اولویت‌ها را فراموش کردند. وضعیت حاکم بر بازار لوازم خانگی معیشت و زندگی خانوارها را تهدید می‌کند و ازدواج بسیاری از جوانان را به تعویق انداخته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر این وضعیت به بازار ارز و دلار ارتباط دارد چرا با کاهش نرخ راز، قیمت ها کاهش نمی یابد. دستمزد کارگران مگر چقدر اضافه شده که قیمت کالا سه برابر شده است. قیمت حاکم بر بازار خودرو گواه دیگری بر این ادعا است. انحصار، عدم عمل به تعهدات، واردات و سوء مدیریت ها مردم را در تنگنا قرار داده است.

پوربافرانی تصریح کرد: خودروهایی که مردم برای معیشت یا گذران زندکی با اندک سرمایه از شرکت های خودروسازی خریداری کردند، تحویل داده نمی شود. مردم باید تاوان سیاست غلط و افزایش قیمت ها و عدم تدبیر را بپردازند، عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز مزید بر علت است . کارگران ماه ها است که مطالبات خود را دریافت نکردند.

وی ادامه داد: چرا عدم پرداخت معوقات قطعه سازان باید منجر به تعویق، تعدیل و تعطیلی شود، بیکاری وضعیت معیشت را تهدید می کند و این در حالی است که قرار بود بیکاری روز به روز کاهش یابد اما متاسفانه بعضا افزایش یافته است. بر اساس نیاز امروز جامعه ایجاد اشتغال با تقویت واحدهای تولیدی در سال حمایت از کالای ایرانی است. چرا واردات به جای تامین نیاز داخل رقیب و دشمن خارج، دشمن تولیدات داخل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: چرا ۳۰ درصد یک واحد تولیدی فعال و ۷۰ درصد آن غیر فعال است؟ چرا سرمایه گذار  برای دریافت تسحلیلات باید در صف انتظار، استعام و دالان های بروکراسی باشد که نه تنها انگیزه را از دست دهد بلکه ارزش تعهداتش هم کم شود. دولتمردان به جای افزایش نقدینگی و تهدید مجدد اقتصاد باید زمینه اشتغال فراهم شود. پرداخت اندک یارانه به بهانه جبرانی که ناشی از سه برابر شدن برخی قیمت ها است، دردی از کارگر، معلم، بازنشسته و سایر اقشار متوسط دوا نمی‌کند.

وی افزود: ما در برابر سیل بیکاران فارغ التحصیل و پدران و مادرانی که با امید فرزندان خود را به دانشگاه ها فرستادند، چگونه باید پاسخ دهیم البته تبعیض در توزیع عادلانه شغل به ویژه در مناطق محروم قابل تامل است، چه کسانی در برابر فساد، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق ناشی از این وضعیت پاسخگو است. چرا زمینه اشتغال موجود تقویت نمی شود و چرا مجوزه ها به کسانی داده می شود که دردی از اشتغال درمان نمی کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم توزیع عادلانه ثروت و درآمد، فقدان عدالت اقتصادی، عدم توزیع درست نقدینگی و عدم عمل به تعهدات اعتماد را سلب و کارگران و قشر ضعیف را در امرار معاش با مشکل مواجه می‌کند که امروز به این گروه اقشار متوسط هم اضافه شده اند. از سوی دیگر چرا در حوزه مالیات واردات و صادرات  تدبیر درستی نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز