خبرگزاری کار ایران

نماینده یونیسف در ایران:

نهادها باید کودکان خاطی را به جامعه بازگردانند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۰۱

نماینده یونیسف در ایران با بیان اینکه نهادها باید کودکان خاطی را به جامعه بازگردانند، تاکید کرد: باید برای هدایت کودکان آسیب‌‌‌‌‌پذیر به آموزش اقدام کنیم. عدالت برای نوجوانان باید به رویه ملی تبدیل شود. براساس اصول و راهکارهای قانونی اقدام کارآمد زمانی صورت می‌گیرد که شاهد تمرکزها باید به سمت پیشگیری باشد و در این خصوص باید از قانون حفاظت از نوجوانان سازمان ملل پیگیری کنیم که حداقل‌‌‌های لازم در این خصوص مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ویل پارکس، نماینده یونیسف در ایران در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک و نوجوان، ضمن تبریک به برگزارکنندگان این نشست گفت: با نقل قولی از مولوی این صحبت را آغاز می‌‌‌‌‌کنم؛ چون که با کودک سروکارت فتاد، پس زبان کودکی باید شناخت. مطمئن هستم تلاش زیادی در نظام حقوقی ایران به کار می‌گیرد. تمرکز کنفرانس با این هدف است که مباحث برای همه کودکان مفید باشد.

وی ادامه داد: باید براساس دستورکار اقدام کنیم. برای مثال باید برای هدایت کودکان آسیب‌‌‌‌‌پذیر به آموزش اقدام کنیم. عدالت برای نوجوانان باید به رویه ملی تبدیل شود. براساس اصول و راهکارهای قانونی اقدام کارآمد زمانی صورت می‌گیرد که شاهد تمرکزها باید به سمت پیشگیری باشد و در این خصوص باید از قانون حفاظت از نوجوانان سازمان ملل پیگیری کنیم که حداقل‌‌‌های لازم در این خصوص مدنظر قرار بگیرد.

نماینده یونیسف با بیان اینکه نهادها باید کودکان خاطی را به جامعه بازگردانند، اظهار داشت: از جمله باید تلاش‌‌‌های آگاهی‌‌‌بخشی صورت گیرد. آخرین ابزار که در دستورکار است کنوانسیون حقوق کودک است که چند دهه از تصویب آن گذشته که بر مبنای عدم تبعیض است تا بدون تبعیض با رویکرد مشابه رفتار شود. حال اینکه در دادگاه خاصی مورد بررسی قرار بگیرند و همه باید بدون تبعیض صورت گیرد و همچنین توجه به دیدگاه کودکان که باید آزادانه فرصت بیان دیدگاه‌های خود را داشته باشند. 

پارکس افزود: اگرچه این ابزارها حداقل استانداردها را رعایت می‌کند باید با استانداردهای ملی تلفیق شوند که جمهوری اسلامی قدم‌‌های خوبی را برداشته است. موضوع دوم درخصوص تصویب قانون در خصوص بزه‌کاران کودک است که باید شاهد تربیت کادر حرفه‌‌‌‌ای باشیم. مشتاقانه دنبال همکاری با سازمان مرتبط هستم. اجازه دهید با نقل قولی از نظامی صحبتم را تمام کنم؛ درناامیدی بسی امید است، پایان شب سیه سفید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز