خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از شورای امنیت؛

رأی‌گیری درخصوص پیش‌نویس انگلیس درباره یمن به تعویق بیفتد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۴۷

واشنگتن از شورای امنیت خواست رأی‌گیری درباره طرح پیش‌نویس انگلیس در مورد یمن تا زمان انجام مذاکرات صلح در سوئد به تأخیر بیفتد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ آمریکا خواستار تعویق برنامه رأی‌گیری درباره طرح پیش‌نویس انگلیس به منظور سلب هر نوع بهانه‌ای در مسیر برقراری آتش‌بس و دریافت کمک‌های بشردوستانه به شهر الحدیده یمن تا زمان انجام مذاکرات صلح در سوئد شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع دیپلماتیک، آمریکا امروز- چهارشنبه از شورای امنیت خواست رأی‌گیری در زمینه طرح پیش‌نویس انگلیس را به بعد از مذاکرات صلح بین طرف‌های یمنی در سوئد موکول کند.

منایع دیپلماتیک توضیح دادند که آمریکا بر اهمیت آگاهی از نتایج مذاکرات صلح قبل از رأی‌گیری بر سر طرح پیش‌نویس انگلیس تأکید کرده است. 

از سوی دیگر، همین منابع دیپلماتیک اعلام کردند که عربستان سعودی تمام تلاش خود را در راهروهای شورای امنیت برای مانع‌تراشی در مسیر طرح پیش‌نویس انگلیس به کار می‌گیرد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن روز شنبه گذشته صنعا را پس از سفر چهار روزه و دیدار با «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله و بازدید از شهر الحدیده و بندر استراتژیک آن واقع در غرب این کشور ترک کرد.

گریفیتس با انتشار بیانیه‌ای پس از دیدار از بندر الحدیده گفت: «برای ورود سریع سازمان ملل به مذاکرات تفصیلی با طرف‌های یمنی و ایفای نقش اصلی در این بندر، توافق شده است». 

وی یک هفته قبل در شورای امنیت تأکید کرد که با پشتکار تمام برای از سر گیری مشاوره‌های سیاسی در زمینه پرونده‌های اخیر به ترتیب اولویت‌های لجستیک به همان صورت برنامه‌ریزی شده تلاش می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز