خبرگزاری کار ایران

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۳۶

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ایرادات این شورا را بررسی کرده و ماده واحده را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار امروز نمایندگان مجلس قرار داشت و مورد بررسی قرار گرفت.

ماده واحده این طرح که به دلیل مغایرت با شرع مقدس از شورای نگهبان اعاده شده بود در کمیسیون مربوطه اصلاح شد و امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در صحن علنی نیز بخشی از آن مجددا اصلاح و تبصره ای به ان اضافه شد. 

بر اساس این گزارش در اصلاحیه مجلس در این ماده واحده آمده است: 

از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات با رعایت بند «د» ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند «الف» ماده ۲۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» تبدیل می‌گردد. 

هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می‌شود.

تبصره ۱: رعایت موازین شرع ضروری است.

نمایندگان با ۱۵۹ رای موافق و ۲۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ رای به این اصلاحیه رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش نظر شورای نگهبان به شرح زیر اعلام شده بود:

۱- در صدر ماده واحده اطلاق قوانین و مقررات مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در مواردی که خلاف موازین شرع باشند، نظیر قوانین و مقررات قبل از انقلاب اشکال دارد.

۲- ذیل ماده واحده که بار مالی ناشی از تغییر عنوان را از محل صرفه جویی تامین نموده است با توجه به نظریه تفسیری شماره ۹۱/۳۰/۴۹۹۷۴۹ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ شورای نگهبان مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز