خبرگزاری کار ایران

اعتراض مهدی چمران به حذف قسمتی از نرده‌های چهارراه ولیعصر:

برداشتن نرده‌ها به بار ترافیکی این مکان اضافه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۱۷

مهدی چمران از اقدام شهرداری تهران به برداشتن قسمتی از نرده‌های چهارراه ولیعصر (عج) برای عبور عابر پیاده انتقاد کرد و گفت: این کار قطعا به بار ترافیکی این نقطه از شهر اضافه می‌کند.

رییس سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره درباره اقدام شهرداری تهران به بازگشایی خط عابر پیاده در چهارراه ولیعصر (عج) اظهار کرد: قطعا این اقدام به بار ترافیکی این نقطه از شهر اضافه می‌کند. شهر قانون دارد و جایی که زیرگذر یا پل عابر دارد، نباید از عرض خیابان عبور کرد.

مهدی چمران با اشاره به هدف بازگشایی چهارراه ولیعصر که پیاده‌مداری و انسان‌محوری است، گفت: اگر فقط این اهداف مبنا هستند، پس اجازه دهیم تا مردم وسط اتوبان هم پیاده راه بروند! اگر مدیران واقعا دلسوز مردم باشند مترو، خطوط اتوبوس و به‌طورکلی حمل و نقل عمومی‌ را توسعه می‌دهند یا پیاده‌روها را وسعت داده و سطح آنها را صاف می‌کنند.

وی تاکید کرد: اینکه نرده خیابان را برداریم پیاده‌محوری نیست؛ بلکه باعث از دست رفتن جان مردم است. تا به حال چند نفر بین نرده و اتوبوس مانده‌اند و آسیب دیده‌اند؛ بنابراین بهترین راه استفاده از زیرگذر یا پل عابر است.

چمران با اشاره به اینکه زیرگذر چهارراه ولیعصر چندان جالب نیست، گفت: شاید دلیل اینکه مردم از این زیرگذر استفاده نمی‌کنند، این امر باشد. این زیرگذر تنگ و شلوغ است و متاسفانه مردم همواره راحت‌ترین راه‌ها را انتخاب می‌کنند. من حتی فیلمی‌ دارم که در آن خانمی ‌که دامن به تن دارد، با وجود مشکلات سعی دارد از نرده‌ها عبور کند و از زیرگذر استفاده نکند؛ استفاده از پل عابر و زیرگذر باید یک فرهنگ شود.

رییس سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: عبور افراد از وسط چهارراه نظم را بر هم می‌زند. همانگونه که ما انتظار داریم اتومبیل‌ها نظم را رعایت کنند، پیاده‌ها هم باید نظم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز