خبرگزاری کار ایران

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز خبرداد:

گازرسانی ۱۳۰ میلیارد مترمکعبی تا پایان آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۶۵

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال، حدود ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز به بخش‌های مختلف خانگی تا نیروگاهی کشور تحویل شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، سعید مومنی درباره حجم گازرسانی به بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاهی کشور در هشت ماه سال ۹۷ گفت: از آنجا که تعداد شهرها و روستاهای گازرسانی شده کشور افزایش یافته، میزان گاز تحویلی به بخش‌های مختلف نیز نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آبان‌ماه، ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: صنایع عمده از دیگر مقاصد گازرسانی هستند که در مدت یاد شده، ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به آنها تحویل شده است.

گازرسانی بخش خانگی از دیگر آمار ارائه شده از سوی مومنی بود که در این باره اظهار کرد: در هشت ماه امسال، ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ارسال شده است.

به گزارش شانا، صنایع گازرسانی شده کشور به دو بخش عمده و غیرعمده تقسیم می‌شوند که گازرسانی به هر دو بخش مطابق روند ساخت خطوط انتقال گاز و ایجاد شبکه گازرسانی از سوی شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود.

در سال ۹۶، بیش از ۲ هزار واحد صنعتی جدید در کشور گازرسانی شدند. بر اساس مصوبه هیئت دولت،  واحدهای صنعتی تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان از یارانه گازرسانی بهره‌مند می‌شوند. گازرسانی به صنایع افزون بر این‌که ارزش افزوده خوبی برای کشور دارد، تاثیری بسزا بر حفظ محیط‌زیست می‌گذارد و با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، گاز جایگزین فرآورده‌های نفتی در این کارخانه‌ها می‌شود.

گاز تاثیر مهمی در تامین انرژی صنایع بزرگ دارد تا جایی که به طور تقریبی، همه نیروگاه‌های کشور و صنایع بزرگ مثل فولاد، پتروشیمی و کارخانه‌های سیمان برای تامین انرژی خود از گاز استفاده می‌کنند.

مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر بهره‌مندی صنایع جدید از وام ۲۴۰ میلیون تومانی نیز نقطه عطفی برای توسعه این صنایع است، به گونه‌ای که امسال ۷۹۹ صنعت با استفاده از همین مصوبه به جمع صنایع گازرسانی شده کشور افزوده شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز