خبرگزاری کار ایران

کریم یاوری مطرح کرد؛

ضرورت بازگشت هفت‌تپه‌ای‌‌ها به محل کار/مطالبات کارگران در دست پیگیری‌ست

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۰۹

کریم یاوری از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خواست تا با توجه به دریافت دستمزد ماه دوم به محل کارگاه بازگشته و نسبت به انجام بازسازی بخشی از کارگاه و برداشت محصول اقدام کنند.

کریم یاوری (نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که چندی پیش برای حل مشکلات کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز به خوزستان رفته بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: روز دوشنبه (5 آذر) بعد از ظهر مرحله دوم دستمزد کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: از آنجا که کاشت سال جاری با زحمت کارگران عزیز صورت پذیرفته و با توجه به دریافت دستمزد ماه دوم لازم است که کارگران به محل کارگاه برای انجام بازسازی بخشی از کارگاه به محل کارگاه مراجعه و در فصل برداشت نیشکر، حاصل دسترنج خود را برداشت تا با استحصال شکر و فروش مابقی مطالبات قانونی کارگران پرداخت شود.

این نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به دستور وزیر کار تمامی مطالبات قانونی کارگران ازجمله تشکیل تشکل رسمی و قانونی کارگری، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که برای دسته‌ای از کارگران اجرا نشده و سایر موارد در دست پیگیری است، اظهار کرد: به توجه به اینکه کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نسبت به کارفرما در بی‌اعتمادی به سر می‌برند، موضوع واگذاری شرکت نیز به مراجع ذیصلاح گزارش شده است. کارگران باید از طریق مراجع ذیصلاح نظارتی و وزارت اقتصاد و دارایی برای اثبات عدم اهلیت کارفرما اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز