خبرگزاری کار ایران

بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

حمله کنندگان به ظریف، به دنبال تسویه حساب هستند/ نباید خادمان کشور را بی‌اعتبار کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۱۴۹

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: کسانی که هم‌اکنون به ظریف حمله رسانه‌ای می‌کنند، نه به واسطه دلسوزی برای در خطر قرار گرفتن منافع ملی یا به خاطر اینکه اتهامی بلاوجه مطرح شده است، بلکه به نظر می‌رسد یک نوع تسویه حساب کردن با افرادی را دنبال می‌کنند که زحمت می‌کشند و صبح تا شب برای کشور خون دل می‌خورند.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص تلاش برخی از نمایندگان جهت استیضاح وزیر امور خارجه و هجمه‌های صورت گرفته علیه وی گفت: مسئولان ایرانی معمولا وقتی صحبت می‌کنند، کُلی‌گویی می‌کنند که این کلی‌گویی بعضا موجب بروز مشکلاتی در برداشت از سخنان آنان در نزد مخاطبان می‌‌‌‌‌شود. 

وی با بیان اینکه درباره سخنان ظریف هم همین سوءبرداشت پیش آمده است، اظهار داشت: یک مسئول یا نباید موضوعی را مطرح کند یا باید برای ادعاهای مطرح شده خود آدرس دقیق بدهد زیرا با کلی‌گویی، برداشت‌های مختلفی از یک موضوع می‌شود و این مسئله، موجب می‌شود عده‌ای از آن سخنان سوءبرداشت یا سوءاستفاده کنند. 

مدیرعامل پیشین شبکه العالن به سخنان اخیر ظریف درباره پولشویی اشاره و تصریح کرد: در این ماجرا، با آنکه وزیر امور خارجه دو بار تاکید می‌کند مقصودش سازمان‌ها یا نهادها نیستند و گفت این افراد هستند که در این پولشویی نفع می‌برند اما چون از افراد نام نبرد، رسانه‌های جناح مخالف دولت از این سخنان بهره‌بردای تبلیغاتی کردند. بحث سر این است که این افراد باید معرفی می‌شدند درحالی که به نظر می‌رسد ظریف برای نام بردن از افراد ملاحظاتی داشته است. 

بهشتی‌پور با بیان اینکه یکی از معضلات در کشور آن است که همه چیز را با منافع جناحی و گروهی می‌سنجیم، خاطرنشان کرد: کسانی که هم‌اکنون به ظریف حمله رسانه‌ای می‌کنند، نه به واسطه دلسوزی برای در خطر قرار گرفتن منافع ملی یا به خاطر اینکه اتهامی بلاوجه مطرح شده است، بلکه به نظر می‌رسد یک نوع تسویه حساب کردن با افرادی است که زحمت می‌کشند و صبح تا شب برای کشور خون دل می‌خورند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که جنگ رسانه‌ای وسیعی علیه ایران طراحی شده است نباید خادمین کشور را بی‌اعتبار کنیم، ابراز داشت: امروز نمایندگان، جریان‌های سیاسی و رسانه‌هایی که دغدغه منافع ملی دارند، باید هرچه فریاد داریم بر سر کسانی بکشند که کشور ما را تحریم کردند و تحت فشار قرار دادند. امروز ما باید از کسانی که به کشور خدمت می‌کنند و در جهت مقابله با تحریم‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نیستند تا بار فشار روی ملت ایران را کم کنند، حمایت کنیم نه اینکه به بهانه‌های مختلف در جهت تضعیف آنها گام برداریم.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه فراموش نکنیم در شرایط فعلی باید به سمت همبستگی و اتحاد پیش رویم، بیان کرد: در کشورهای مختلف جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب حق دارند با هم رقابت کنند، در موضوعات مختلف دیدگاه‌های متفاوتی داشته و بدون اینکه به تخریب و اتهام‌زنی طرف مقابل بپردازند، همدیگر را نقد کنند. در ایران هم گروه‌های مخالف دولت چنین حق مخالفت و نقدی را دارند اما اینکه بخواهند به هر وسیله‌ای متمسک شوند تا دولت و وزارت امور خارجه را زیر سوال ببرند، روشی نادرست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز