خبرگزاری کار ایران

​پرورش حافظه، یکی از اهرم‌های تقویت ذهن و یادگیری

کد خبر : ۶۹۵۸۹۸

به گفته کارشناسان آموزش تکنیکهای پرورش حافظه و مغز در یادگیری راحت و سریع موضوعات مختلف به ویژه زبان های خارجی بسیار تاثیر گذار است.

ایلنا؛  یکی از موارد خیلی مهم برای تقویت حافظه، اعتماد به حافظه است، روانشناسان حافظه را به یک شبکه یا تور تشبیه کرده‌اند؛ به هر میزان نسبت به توانایی حافظه تردید کنید، سوراخ‌های این شبکه بازتر می‌شود و نمی‌توانند مطالب را خوب نگه دارند ،روش و سیستمی که بسیار کاربردی می باشد و می تواند کمک بسیار زیادی به شما در تقویت حافظه بکند،

مرتضی جاوید ملقب به سلطان حافظه‌ی ایران؛ بنیانگذار آموزش واژگان خارجی بدون فراموشی با روش LWF و IMT و مبتکر سریع ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد Substitution drill و مبتکر تکنیک های نوین پرورش حافظه، هوش و خلاقیت در ایران است که تا کنون بیش از ۲۰ کتاب و محصول پرفروش در زمینه‌های زبان‌، حافظه و روان‌شناسی داشته است.

دکتر مرتضی جاوید کارشناس آموزش در گفت و گو با شبکه خبری منتخبان ملت با اشاره به اینکه بیش از ١٥ سال تکنیک های پرورش حافظه و مغز را آموزش میدهد گفت: بیش از ٢٠٠ تکنیک مختلف در ٦ حوزه را شناسایی کرده ام، که تقویت حافظه ، تمرکز و تجسم، خلاقیت، محاسبات ذهنی، مهارت مطالعه و تندخوانی، پرورش دو نیم کره و حواس پنجگانه را شامل میشود.

وی با اشاره به تاثیر تکنیکهای پرورش حافظه و مغز در یادگیری راحت و سریع موضوعات مختلف به ویژه زبان های خارجی تصریح کرد: بالانس کردن مغز و تقویت تمام قسمتهایی که در طول زمان ضعیف شده اند، پیشگیری از آلزایمر و بیماریهای ذهنی ،افزایش موفقیت و بهره وری در تمام زمینه ها، امکان استفاده مفیدتر از زمان به عنوان مثال مطالعه ده کتاب به جای یک کتاب با درک بالا، افزایش خلاقیت و موفقیتهای شغلی و سطح درآمد از جمله تکنیک هایی است که آموزش داده میشود.

این کارشناس آموزش با بیان اینکه تکنیک های تقویت حافظه و مغز را درجهت یادگیری سریعتر زبان های خارجی به کارگرفته است گفت: سیستمی را بنیانگذاری کردم که همه افراد حتی افراد صفر کیلومتر میتوانند در کمتر از یک ماه مکالمه انگلیسی و درک مطلب را تقویت کنند.

به گفته جاوید استفاده از تکنیک های تقویت حافظه میتواند در فراگیری بهتر دو بخش مکالمه و درک مطلب تاثیر گذار باشد بطوریکه

با استفاده از سیستم رمزگردانی والگو برداری از زبان مادری این دو بخش را تقویت خواهیم کرد بطوریکه با 10 جلسه افراد میتوانند بر مکالمه مسلط باشند.

وی با تاکید بر اینکه روش های آموزش در فراگیری مطالب نقش موثری دارد گفت: میتوان مطالب را با زبان ساده و الگو برداری مناسب آموزش داد.

این کارشناس آموزش تصریح کرد: در موضوع تقویت حافظه در تمام دنیا تنها 20 روش شناخته شده این در حالیست که در تکنیک های آموزش ما 30 روش دیگر نیز تهیه و احصاء شده که کارکردی بسیار مثبت داشته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا به منظور بکارگیری روش های فوق در ایران بصورت گسترده اقدامی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت : متاسفانه هنوز بکارگیری روش های تقویت حافظه و مغز در حوزه آموزش جدی عمل نشده است و نیازمندیم از مهد کودک تا دکترا واحد علوم تقویت مهارت های مطالعه و حافظه، آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه همواره در بخش آموزش با عدم مهارت آموزی مواجهه هستیم گفت: در مدارس ما تنها بر خواندن دروس تاکید میشود این در حالیست که شیوه صحیح خواندن،  تقویت حافظه، تمرکز و مهارت آن به دانش آموزان آموزش داده نمیشود.

جاوید با بیان اینکه سرعت مطالعه در ایران 200 کلمه در دقیقه است این در حالیست که در دنیا تا سرعت 400 کلمه در دقیقه کند خوان محسوب میشود، و متاسفانه در این حوزه نیز در کشور و نظام آموزشی با چالش روبرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز