خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس بررسی کرد؛

باوجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دوباره نفت ۱۰۰ دلاری را خواهیم دید؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۷۴

اندی هال تحلیل‌گر افسانه‌ای حوزه انرژی افزایش قیمت نفت را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، دو ماه پیش، با ترس از کاهش عرضه نفت ایران تحلیلگران در پیش‌بینی قیمت نفت سرگردان بودند و برایشان سوال بود که آیا دوباره نفت صد دلاری را خواهیم دید؟

چند هفته بعد، هیچ‌کس صحبت درباره نفت صد دلاری صحبت نکرد و تحلیلگران و معامله‌گران نفتی در حال تلاش برای حدس زدن قیمت نفت در صورت بازگشت از رکود هستند.

به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران انتظار می‌رود اوپک اوایل ماه دسامبر، کاهش قابل توجهی در تولید نفت را اعلام کند تا قیمت‌ نفت خام برنت را از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دهد.

یکی از تحلیل‌گرانی که معتقد است اوپک با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شود، اندی هال، تاجر افسانه‌ای نفتی است که به خدای پیش‌بینی سودآوری نفت معروف است.

هال در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت: توازن ریسک‌پذیری در این نقطه به نوعی به بهبودی کمک می‌کند. ذخایر نفت در کشورهای عضو اوپک، اروپا و آمریکای شمالی افزایش یافته است.

طبق گفته هال، با توجه به قدرت دلار نسبت به سایر ارزهای موجود و نگرانی‌های مربوط به جنگ تجاری ایالات متحده و چین، تقاضا در حال افزایش است.

هال که بیش از یک دهه قیمت‌های بالای نفت را پیش‌بینی کرده است، حتی پس از سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۱۴، دیدگاه خود را مبنی بر افزایش دوباره قیمت نفت حفظ کرد. اما در تابستان ۲۰۱۷، سهام مالی خود را در آستن‌بک بست پس از آنکه این صندوق خسارت دو رقمی را به دست آورد، بست.

هال در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران که توسط فایننشیال‌تایمز در ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد، گفت: به طور خلاصه، اوپک، بازار و غول‌های نفتی در حال فرار از این مسیر هستند.

در حال حاضر انتظار بهبود قیمت‌های نفت وجود دارد و اوپک تصمیم خود را در نشست ۶-۷ دسامبر برای کاهش تولید نفت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اعلام خواهد کرد.

اوپک و آژانس بین المللی انرژی اخیرا گفته‌اند که ذخایر نفت در سراسر جهان افزایش یافته است. با این حال، دو سازمان دیدگاه‌های متفاوتی در مورد ذخایر تولیدی دارند.

سازمان بین‌المللی انرژی، ساختار موجود را «به عنوان یک نوع بیمه، نه یک تهدید» می‌داند. اوپک، از سوی دیگر، در حال حاضر درباره کاهش قیمت‌ها، پس از افزایش تولید برای جبران کاهش نفت ایران ، بحث می‌کند. این کاهش تاکنون تحقق نیافته است - حداقل این کاهش خیلی شدید و نگران‌کننده نشده است. شاید این به دلیل این است که آمریکا به هشت مشتری نفتی ایران معافیت اعطا کرده است.

اوپک در ماه دسامبر اعلام کرد که تولید  قطعا حداقل ۱ میلیون بشکه در روز اعلام خواهد شد و هرچیزی کمتر باعث تخریب قیمت نفت خواهد شد.

با این حال، در طول هفته گذشته، دیدگاه‌های تحلیل‌گران مبنی بر نگرانی به علت پیچیدگی روابط ایالات متحده و عربستان سعودی ابراز شده است. اما دولت ایالات متحده در هفته جاری سعودی‌ها را برای قتل جمال خاشقچی تبرئه کرد، ترامپ از عربستان سعودی برای قیمت‌های پایین نفت تشکر کرد و خواستار ادامه کاهش قیمت‌ها شد.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی به بلومبرگ گفت که اکنون امکان تحلیل اساسی مطمئنی در این حوزه به دلیل ارتباط آمریکا با عربستان سعودی ممکن نیست.

 وی گفت بر اساس اصول، اوپک کاملا به دنبال کاهش تولید است - آنها می‌دانند که چه باید بپردازند تا بازار را متعادل کنند و این در حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز است. نشست «بدون کاهش» اوپک ممکن است آرزوی ترامپ را برای کاهش بیشتر قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت بنزین برآورده کند.

جغرافیای سیاسی در کاهش تولید نفت و تنظیم بازار نفت می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز