خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت و انرژی قطر:

قیمت جهانی نفت در نهایت تثبیت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۲۶

سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و کشورهای عضو آن از نزدیک شاهد نوسان قیمت در بازار نفت هستند اما در نهایت قیمت جهانی نفت خام به ثبات خواهد رسید.

وزیر صنعت و انرژی قطر روزگذشته گفت: قیمت جهانی نفت در نهایت تثبیت خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، محمد الساده، در پاسخ به این پرسش که آیا اوپک با وجود کاهش قیمت برنت به زیر ۶٠ دلار، سقف تولید را ثابت نگه خواهد داشت؟ گفت: سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و کشورهای عضو آن از نزدیک شاهد نوسان قیمت در بازار نفت هستند اما در نهایت قیمت جهانی نفت خام به ثبات خواهد رسید.

این در حالیست که روز سه شنبه نفت خام برنت برای نخستین بار ازماه مه ٢٠٠٩ به ٥٩ دلار در هر بشکه کاهش یافت تا به این ترتیب روند سقوط قیمت آن که از ۶ ماه پیش با نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل افت فعالیتهای صنعتی چین و عملکرد ضعیف بازارهای نوظهور آغاز شده است، ادامه یابد.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز سه شنبه(٢٥ آذرماه) پنجمین روز پی در پی سقوط کرد و به زیر ۶٠ دلار برای هر بشکه رسید، این در حالی بود که نفت آمریکا به کمک معامله محموله های در حال پایان به اندکی بالاتر از ٥٥ دلار رسید.

قیمت نفت آمریکا دیروز پس از پایان معاملات به دلیل انتشار گزارشی مبنی بر افزایش ذخیره سازی نفت داخلی، کاهش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند سطح ذخیره سازی نفت آمریکا هفته گذشته شاهد این رشد باشد.

نشست ١۶۶ اوپک در حالی پنجشنبه(۶ آذر ماه ٩٣) خاتمه یافت که تثبیت سقف تولید این سازمان سبب افت بیش از پنج دلاری قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز